۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • ناگفته هایی از نحوه حمایت کشورهای اروپایی از گروه تروریستی پ.ک.ک

ناگفته هایی از نحوه حمایت کشورهای اروپایی از گروه تروریستی پ.ک.ک

  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰
  • ۲۴۰ بازدید
  • ۰

یونان

عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک در پایگاهی در لاوریون ، نزدیک آتن ، آموزش دیدند. این اردوگاه تا به امروز همچنان فعال است.
در جریان محاکمه عبداله اوجالان سرکرده این گروه تروریستی وی اعتراف کرد که “یونان سال هاست از پ ک ک حمایت می کند. آنها حتی به ما اسلحه و موشک دادند. افسران یونانی در اردوگاهی در لاوریون به چریک های ما آموزش چریک و آموزش مواد منفجره دادند”.همچنین عبداله اوجالان در سفارت یونان در نایروبی پایتخت کنیا دستگیر شده است.
عبدالله اوجالان با گذرنامه قبرسی به نام ماوروس لازاروس ، گزارشگر ملی گرا دستگیر شد.

بازنشسته یونانی L.T. ژنرال دیمیتریس مطافیاس و دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی یونان آنتونیس نکساکیس در اکتبر ۱۹۸۸ به همراه نمایندگان پارلمان چپ میانی پاسوک از اردوگاه اصلی ماهسون کورکماز در دره بقاع لبنان بازدید کرده بودند. در آن زمان گزارش شد که ژنرال مسئولیت آموزش را بر عهده گرفته است.
در دسامبر ۱۹۹۳ به نقل از تئودوروس پانگالوس ، وزیر امور خارجه یونان ، گفته شد “ما باید از آزادی مردم کرد حمایت کنیم”.
یونان از پیوستن به آلمان و فرانسه و یازده عضو دیگر اتحادیه اروپا برای منع این سازمان خودداری کرد.
درآمد اصلی پ.ک.ک تجارت مواد مخدر به اتحادیه اروپا (بیشتر هروئین) است ، سرویس اطلاعات جنایی ملی بریتانیا تعیین کرد که پ ک ک ۷۵ میلیون دلار از قاچاق مواد مخدر در اروپا تنها در سال ۱۹۹۳ به دست آورده است. گفته می شود که عمده قاچاق مواد مخدر در جمهوری قبرس انجام می شود.

اتحاد جماهیر شوروی و روسیه

الکساندر لیتویننکو ، افسر سابق KGB-FSB گفت که عبدالله اوجالان رهبر PKK توسط KGB-FSB آموزش دیده است.
از سال ۲۰۰۸ ، روسیه هنوز در بین کشورهایی که PKK را در گروه تروریستی قرار داده اند ، به رغم فشارهای شدید ترکیه ، نیست.

ارمنستان

در ۴ ژوئن ۱۹۹۳ ، نشستی در مقر سازمان تروریستی پ.ک.ک در بیروت با حضور نمایندگان حزب هنچاک ارمنی ، ASALA و PKK برگزار شد.
همکاری بین سازمان های تروریستی ASALA و PKK در آموزش شبه نظامیان ASALA در کمپ های آموزشی PKK ، عملیات مشترک و اعلامیه های هر دو گروه تروریستی ، و آموزش و پشتیبانی کارشناسان ارمنی در اردوگاه های PKK مشهود بود.
اسناد ضبط شده نشان می دهد که شبه نظامیان ASALA و PKK در اردوگاه های بقاع و زلی آموزش دیده اند.
همچنین روابط عادی بین پ ک ک و حزب تاشناک سوتیون ارمنی وجود داشت.
در ۸ آوریل ۱۹۸۰ در شهر سیدون در لبنان ، سازمان های تروریستی PKK و ASALA یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کردند و در آنجا بیانیه ای صادر کردند.
در ۹ نوامبر ۱۹۸۰ ، حملات علیه سرکنسولگری ترکیه در استراسبورگ و در ۱۹ نوامبر ۱۹۸۰ و دفتر خطوط هوایی ترکیه در رم ، مسئولیت هر دو حمله به طور مشترک توسط ASALA و PKK انجام شد.
عبدالله اوجالان ، رهبر سازمان تروریستی جدایی طلب ، به دلیل “مشارکت در ایده ارمنستان بزرگ” به عضویت افتخاری انجمن نویسندگان ارمنستان انتخاب شد.
در ۴ ژوئن ۱۹۹۳ ، نشستی در مقر سازمان تروریستی پ.ک.ک در بیروت با حضور نمایندگان حزب هنچاک ارمنی ، ASALA و PKK برگزار شد.
روزنامه های زاگرس و بوتا رداکسیون در ارمنستان با الفبای سیریلیک تحت کنترل سازمان تروریستی پ.ک.ک با کمک اعضای پ ک ک از ترکیه و اروپا می آیند و تبلیغات برای پ ک ک انجام می دهند ، منتشر می شوند.

اتحادیه اروپا

رهبران مختلف پ ک ک ، از جمله هیدیر یالچین ، ریزا آلتون ، زبیر آیدار و علی حیدر کیتان ، همگی در اروپا زندگی می کردند و آزادانه حرکت می کردند. حرکت آزاد با پیوندهای قوی با افراد تأثیرگذار حاصل شد.
دانیل میتران ، همسر رئیس جمهور سابق فرانسه ، فرانسوا میتران ، در طول دهه ۱۹۹۰ با عناصر رهبری سازمان ارتباطات فعالی داشت که باعث تنزل روابط بین دو دولت شد.
اتریش پس از مدتی پناه دادن به وی ، سفری به عراق برای علی رزا آلتون ، مظنون به شخصیت اصلی با دستور بازداشت اینترپل به نام وی ترتیب داد.
در ۳۰ سپتامبر ۱۹۹۵ ، در حالی که اوجالان در سوریه بود ، دمشق با هاینریش لمر ، نماینده عالی رتبه CDU آلمان و مقامات اطلاعاتی آلمان تماس برقرار کرد.
گفته می شود پلیس هلند به “اردوگاه شبه نظامی PKK” در روستای Liempde هلند حمله کرده و ۲۹ نفر را در نوامبر ۲۰۰۴ دستگیر کرد ، اما همه آنها به زودی آزاد شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین