۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ناظران: پ‌ک‌ک به یک شرکت امنیتی برای حفاظت از زندان‌ها و چاه‌های نفت به هزینه کُردها تبدیل شده است

ناظران: پ‌ک‌ک به یک شرکت امنیتی برای حفاظت از زندان‌ها و چاه‌های نفت به هزینه کُردها تبدیل شده است

  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
  • ۲۳۷ بازدید
  • ۰
به گزارش انجمن بی تاوان، خشم شدیدی در میان مردم (کردستان سوریه) به دلیل کشتار وحشیانه تعداد زیادی از جوانان کرد به دست داعش علیرغم اطلاع قبلی نیروهای سوریه دموکراتیک برای محافظت از زندان در حوادث زندان الصناعه در الحسکه به وجود آمده است.
ناظران و فعالان کرد می‌گویند که پ‌ک‌ک پس از تبدیل شدن نیروهایش به یک شرکت امنیتی جهانی که ماموریت آن حفاظت از زندان‌ها و چاه‌های نفت در سوریه به هزینه کردها است، قتل‌عام علیه کردها انجام می دهد.
در همین رابطه، محمود آلو، فعال حقوق بشر کرد،گفت: «گروه تروریستی پ.ک.ک که تصمیم جنگ و صلح در کردستان سوریه را در انحصار خود درآورده بود، سایر نیروهای سیاسی کرد را از صحنه بیرون راند و به جنبش مسالمت آمیز کرد ضربه زد.
آلو افزود: پ.ک.ک در جنگ بیهوده خود در سوریه، کردها را به سوخت تبدیل کرده‌اند، جنگی که کردها از آن چیزی جز گسترش گورستان‌هایی که خیر و صلاح جوانان ما را می‌بلعد و آوارگی آنچه از مردم باقی مانده است، به دست نیاورده‌اند.
الو تاکید می‌کند: «ده‌ها جسد از جوانان کرد پس از سلاخی شدن توسط داعش در زندان الصناعه در الحسکه به دلیل ناکامی نیروهای پ‌ک‌ک در حفاظت از آنها، به مناطق کردی رسید. یک ماه پیش که طرحی برای هجوم سلول های داعش به زندان وجود داشت».
این مدافع حقوق بشر کرد توضیح می‌دهد: «پ‌ک‌ک یک شرکت امنیتی است که مأموریتش حفاظت از زندان‌ها و چاه‌های نفت به نفع چندین کشور به قیمت خون مردم کرد است که بهای برنامه‌های این گروه را می‌پردازند».
آلو با تعجب می گوید: «چرا جوانان کرد در نبردهای پ.ک.ک در دیرالزور، رقه، منبج و جاهای دیگر جان خود را از دست می دهند؟ و چرا باید به خاطر این شرکت امنیتی و برنامه های آن که آرمان کرد هیچ منفعتی از آن ندارد، فرد کرد بمیرد؟»
حسین چلبی، نویسنده کُرد نیز در فیسبوک خود می‌گوید: «کُردهای سوریه همچنان با نسل‌کشی سیستماتیکی دست و پنجه نرم می‌کنند. بنابراین دست‌های قاتل را محکم می‌کنند و برای کشتن مقتول با او کف می‌زنند. و آن را به عنوان شهید بی مرگ توصیف می کنند، دروغی که نمی دانم چه کسی آن را راه اندازی کرده است.»
وی افزود: کردهای سوریه به بدترین مراحل تاریخ خود رسیده‌اند، گورستان‌هایشان از شهرهایشان بزرگ‌تر است و کشته‌هایشان از محله‌هایشان بیشتر است.
در حالی که روحات محمد، فعال رسانه ای معتقد است «پ.ک.ک در عفرین، کوبانی و حسکه قتل عام علیه مردم کرد انجام داد و زمان آن فرا رسیده است که این گروه دست از ماجراجویی های خود بردارد و به کردها آسیب برساند».
محمد افزود: «آنچه در زندان الصناعه رخ داد یک قتل عام بزرگ است که صدها جوان کرد را به دست داعش کشت و نه آنطور که (SDF) تعداد آنها را ۱۲۱ نفر اعلام می کند. مسئولیت تمام اتفاقات رخ داده به عهده پ.ک.ک است.»
وی خاطرنشان کرد: «پ‌ک‌ک فاش نخواهد کرد که چگونه این شبه‌نظامیان داعش به مجاورت زندان رسیده‌اند و رهبران و اعضای آن چه کسانی با این سازمان تروریستی درگیر هستند و بدتر این است که پ.ک.ک بیاید و بگوید که پیروز شده‌ام. .! ما نمی دانیم او چگونه پیروز شد و قربانیان صدها نفر هستند!»
جان دوست، رمان‌نویس سرشناس کرد در پستی در صفحه فیس‌بوک خود درباره آنچه در الحسکه رخ داد،می‌گوید: «هر فاشیستی، که هست، دائماً به خونریزی و قربانی‌های انسانی بیشتری نیاز دارد. ، شهدا برای تقویت اقتدار آن. وقتی دیگر خونی برای ریختن نیست، فاشیسم در حال مرگ است. فاشیسم موتور قدرتمندی است که سوخت آن خون است.» وی افزود: «مقابله فاشیسم با تابوت ها سروکار دارد نه اشک های مادران».
نیروهای دموکراتیک سوریه روز دوشنبه اعلام کردند که در نتیجه حمله هسته های داعش به زندان الصناعه ۴۹۵ نفر کشته و ۲۲۳ نفر از این زندان فرار کرده اند که در میان کشته شدگان ۱۲۱ نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه و کارمندان آن هستند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *