۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • ناظران: تصمیم برای خلع سلاح پ.ک.ک در دست این گروه نیست

ناظران: تصمیم برای خلع سلاح پ.ک.ک در دست این گروه نیست

  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۱۶۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : با نزدیک شدن به انتخابات ترکیه، موضوع خلع سلاح پ.ک.ک و بازگشت به روند صلح بار دیگر در دستور کار مبارزات انتخاباتی قرار خواهد گرفت. ناظران و کارشناسان سیاست پ.ک.ک خاطرنشان می کنند که خلع سلاح پ.ک.ک در اختیار آن نیست و در دست هژمونی و سازمان های اطلاعاتی کشورهاست.

پ.ک.ک به عنوان تبلیغات انتخاباتی در ترکیه استفاده می شود

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ۱۴ می، مبارزات انتخاباتی در کشور ترکیه روز به روز تشدید می شود تا جایی که پ.ک.ک از زمین گذاشتن سلاح صحبت می کند.

صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق HDP از زندان قول داده است که در صورت شکست اردوغان می تواند پ ک ک را خلع سلاح کند.

دمیرتاش در توییتی نوشت که از موقعیت خود استفاده خواهد کرد تا پ.ک.ک از مبارزه مسلحانه علیه دولت ترکیه دست بردارد.

دکتر سوران سوکانی، پژوهشگر سیاسی و کارشناس مسائل سیاسی پ.ک.ک در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گفت: HDP خود قربانی پ.ک.ک است، زمانی که در انتخابات گذشته آرای خوبی به دست آورد نتوانست با حزب حاکم ائتلاف کند، عالی بود. که به HDP ضربه زد و سرنوشت آن را به امروز رساند. تسلیح پ‌ک‌ک دیگر در دست رهبران آن نیست، بلکه از جاهای دیگر منتقل می‌شود. بدیهی است که پ‌ک‌ک یک نیروی شبه‌نظامی است و خود را بالاتر از سخنان یک غیرنظامی در زندان می‌بیند. چگونه پ‌ک‌ک، یا پ‌ک‌ک آن را نقطه ضعف خود در ترکیه می‌داند، به پ‌ک‌ک دستور می‌دهد سلاح‌ها را کنار بگذارد؟ بنابراین، این اظهارات فقط یک تبلیغ است و نه بیشتر.»

حضور پ.ک.ک اغلب به نفع ارتش و دولت ترکیه بوده است.

در همین راستا دکتر شیرزاد زکریا، ناظر سیاسی و کارشناس سیاست پ.ک.ک گفت:البته جنگ پ.ک.ک سابقه طولانی دارد،اما اگر امروز به پ.ک.ک نگاه کنیم، می بینیم که پ.ک.ک تحت تأثیر کشورهای منطقه است.حضور پ.ک.ک اغلب به نفع ارتش و دولت ترکیه بوده است و آنها تصمیم گرفته اند به مبارزه با پ.ک.ک ادامه دهند تا بتوانند به منافع خود ادامه دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *