۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نارضایتی اوجالان از روند صلح

  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
  • ۲۵۷ بازدید
  • ۰

رهبر زندانی پ.ک.ک اعلام کرده که تداوم اقدامات صلح جویانه به صورت یک طرفه بی نتیجه است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : مهمت اوجالان برادر رهبر زندانی پ.ک.ک دیروز در زندان ایمرالی با عبدالله اوجالان ملاقات کرد.
وی پس از بازگشت از جزیره ی ایمرالی، بایستی  با مقامات سرویس استخباراتی ترکیه ملاقات کند و آنها مطالب مورد نیاز را به مهمت اوجالان دیکته کرده تا وی در رسانه ها مصاحبه نماید. مهمت پیام برادرش در خصوص مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک را به این شکل برای خبرنگاران و فعالان رسانه ای ترکیه بازگو کرد:« تداوم اقدامات صلح طلبانه و پایبند ماندن به مذاکرات صلح، تنها به شرطی میسر است که اقدامات، تک طرفه نباشد. پ.ک.ک، تاکنون اقدامات مهمی انجام داده اما هنوز هم واکنش مناسبی از سوی دولت اردوغان برای تامین مطالبات کردها صورت نگرفته است. این معضل تنها زمانی قابل حل است که طرفین به صورت همزمان در راستای حفظ فضای صلح طلبانه قدم بردارند و نمی توان به شکل یک طرفه کار را ادامه داد. چرا که اقدامات یک جانبه، نمی تواند به نتیجه ی مثبتی برسد. »
مهمت اوجالان  با اشاره به این که برادرش اعلام کرده که در شش ماه گذشته هر آن چه در توان داشته انجام داده، اضافه کرد که عبدالله اوجالان خواهان آن است که هر چه زودتر با وکلای مدافع خود و همچنین با نمایندگان حزب صلح و دموکراسی گفتگو کند.
وی در پایان به این موضوع اشاره کرد که در ملاقات یک ساعته با برادرش، عبدالله اوجالان حملات گروه افراطی النصره به کردهای سوریه را محکوم کرده و آن را اقدامی غیرانسانی دانشته است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *