۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حمایت های همه جانبه ترکیه از جبهه النصر و القاعده

حمایت های همه جانبه ترکیه از جبهه النصر و القاعده

  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
  • ۳۴۰ بازدید
  • ۰

دولت ترکیه با مطرح کردن پرورسه صلح و آشتی به جنگ و درگیری با پ ک ک در ترکیه خاتمه بخشید ولی در کردستان سوریه با راه اندازی جنگی جدید توانست پ ک ک را وارد این جنگ نماید.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :دولت ترکیه و شخص اسلام نمای اردوغان ،از مهمترین عاملان تنش و اختلاف در منطقه محسوب می شود. دولت ترکیه به درخواست امریکا و کشورهای اروپایی دخالت های در امور سوریه انجام داده و سبب درگیری های نظامی در این کشور گردید.
اردوغان با مطرح کردن پروسه صلح و آشتی توانست به جنگ و درگیری نظامی در ترکیه خاتمه بخشید ولی در سوریه گروهک تجزیه طلب پ ک ک را با جنگی نوین مواجه ساخت. حمایت های لوجستیکی دولت ترکیه از گروه های جهادی افراطی النصر و القاعده مصداق بارزی بر این موضوع می باشد. گروهک تروریستی پ ک ک روند صلح و آشتی را تا دو مرحله انجام داد در حالی که دولت ترکیه هیچ کام مثبتی را در این زمینه برنداشت ، با شروع درگیری های شدید در کردستان سوریه این موضوع به کلی به فراموشی سپرده شده و پ ک ک بدلیل شرایط حساس کردستان سوریه مصم بر ادامه روند صلح و آشتی با ترکیه نبوده و تمام عزم خود را برای شکست جبهه النصر و پیروزی در کردستان سوریه جمع کرده است ، در حالی که مسبب تمام این درگیری های ترکیه می باشد.
فرات نیوز وب سایت وابسته به گروهک در گزارشی از یافتن اسنادی جدید مبنی بر کمک «جماعت‌های ترکیه» به گروه‌های تروریست القاعده و النصر خبر داد.
این اسناد در روستای سوسک از توابع شهرستان گری‌سپی یافت شد. پس از اینکه اعضای تروریستی ی.پ.گ گروه‌های تروریستی وابسته به دولت اسلامی عراق و شام , بویژه جبهه‌النصر را از آن روستا بیرون راندند, در منازلی که آن تبهکاران پناه گرفته بودند, این اسناد را یافتند.

در نتیجه جستجوها, کتابی به نام «العقیده‌الواسطه» , شماره‌های مختلف مجله «توحید», قرآن و ترجمه آن به زبان ترکی و دفتر یادداشتی که دروس دینی در آن نوشته شده, یافت شدند.

مجله «توحید» در شهر استانبول ترکیه منتشر می‌شود و وابسته به یک جماعت دینی می‌باشد. بنا به اطلاعات درج شده در وبسایت اینترنتی همان مجله, پیشاهنگ آن جماعت شخصی است به نام «ابوخنزل» که نام حقیقی وی «خالص باینجوک» است.

خالص باینجوک در اصل اهل شهر چولک شمال کردستان و از روسای «حزب‌‌الکنترای حاجی باینجوک» می‌باشد.

حاجی باینجوک پس از درگیری‌ای مسلحانه در دیلوک دستگیر شد و همچنان در زندان بسر می‌برد.

خالص باینجوک, پیشتر هم همانند پدرش عضو حزب‌الکنترا بود. اما پس از اتمام تحصیلات دینی خود در دانشگاه الازهر مصر, از عضویت حزب‌الله کنارگیری کرد و سلفی و عضو القاعده شد.
اکنون اردوغان با سیاست قصد دارد پ ک ک و زیر شاخه های آن را به کلی نابود سازد ، ترکیه مدتی در خاک خود توسط ارتش تعداد زیادی از اعضای پ ک ک را به قتل رساند و اکنون با حمایت از جبهه النصر بدست تروریست ها آنان را به قتل می رساند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *