۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مهاجمانی که ۵ نفر از اهالی کردستان عراق را به قتل رساندند همگی از کردهای نصیبین و وابسته به پ‌ک‌ک هستند

مهاجمانی که ۵ نفر از اهالی کردستان عراق را به قتل رساندند همگی از کردهای نصیبین و وابسته به پ‌ک‌ک هستند

  • ۴ بهمن ۱۴۰۱
  • ۲۳۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، اطلاعات جدید از حمله در استان مردین-در نزدیکی شهر نصیبین و مهاجمان که ۵ نفر از اهالی کردستان عراق را به قتل رسیده بودند فاش شده است.
قتل ۵ شهروند از اهالی کردستان عراق در شب ١٩ ژانویە که همه جانباختگان، از اهالی منطقه ریکانی دهوک بودند و عشیره ریکانی از عشیرهای محبوب بارزانی ها هستند و از بارزانی ها حمایت می کنند.

عاملان حمله تروریستی مردین که منجر به کشته شدن دو خانواده از دهوک شد ند به جرم خود اعتراف کردند.

آنها وسیله نقلیه را از یک شرکت خصوصی کرایه کرده بودند که  اتومبیل برای یک روز اجاره کرده بودند.

آنها خودروهای توریستی اهالی کردستان عراق را در مرز ابراهیم خلیل (سمت ترکیه) زیر نظر گرفتند، خودروی خانواده را از دهوک به نصیبین تعقیب کردند و سپس پس از خروج از رستوران در نصیبین ، در ۲۰ کیلومتری، حمله مسلحانه را انجام دادند.

بنا به اظهارات پلیس به انها از قبل خبر داده شده که این خانواده به ترکیه خواهند امد و انها قبل از ورود خانواده به خاک ترکیه در گمرک ابراهیم خلیل اماده بودند و ماشین را تحت تعقیب قرار داده بودند.

مهاجمان که همگی کردهای نصیبین هستند، متعلق به پ‌ک‌ک هستند و از خانواده‌هایی هستند که در پ‌ک‌ک سابقه دار هستند و از کردهای تندرو هستند.

مهاجمان سه نفر بودند، هر سه نفر دستگیر شده اند اما گروه آنها پنج نفر هستند و تحقیقات انها ادامه دارد.

دو نفر از مهاجمان که قبلاً به اتهام عضویت در گروهک پ ک ک نیز دستگیر و بازجویی شده بودند، بعداً با قرار وثیقه آزاد شده بودند.

مهاجمان ابتدا به پلیس و بازپرس پزشکی قانونی گفتند که این کار را برای پول انجام داده اند اما پلیس گفت: اگر دزد بودید چرا پول، موبایل، طلا و چیزهای دیگری را با خود نبرده اند؟

پلیس گفت: دوربین‌های مداربسته نشان داد که آنها به سرعت، در کمترین زمان و حرفه ای جنایت را انجام دادند و مشخص هست که آنها قبلاً آموزش دیده‌اند.

اسلحه های بکار رفته در جنایت کشف و ضبط شد و همه آنها بدون مجوز سلاح حمل کرده اند.

پلیس و ساکنان محلی می گویند انها که سابقه سرقت ندارند، اما سابقه تهدیدات سیاسی و جنایات سیاسی دارند و انها همیشه در فعالیت های پ ک ک شرکت می کنند.

لازم به یاد اوری است که تنش های مابین پ ک ک و بارزانیها سبب شده است که در بین کردها دودستگی بوجوداید و عده ای از کردهای ترکیه که طرفدار پ ک ک هستند بارزانیها را همدست ترکیه قلمداد کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین