۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • خیانت بارز حزب دموکراتیک (PYD) بر کُردهای سوریه

خیانت بارز حزب دموکراتیک (PYD) بر کُردهای سوریه

  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۲
  • ۳۲۱ بازدید
  • ۰

رهبر حزب اتحاد دموکراتیک خواستار افتتاح دفتر نمایندگی در ترکیه و ملاقات با اوجالان شد، این رفتار صالح مسلم سرکرده ی حزب دموکراتیک شاخه سوری پ ک ک نشان از خیانتی بزرگ بر مردمان مظلوم و بی دفاع کُرد دارد . چرا که دولت ترکیه با پشتیبانی همه جانبه از تروریست های النصر و اجازه ورود آنان از مرز ترکیه به سوریه مقدمات جنگ با حزب دموکراتیک را فراهم ساخته است و اکنون صالح مسلم با رفتاری متناقض اعلام می دارد از همان بدو تأسیس تاکنون هیچ دشمنی‌ای با ترکیه نداشته و نخواهیم داشت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : بسیاری از احزاب و جناح‌های سیاسی در ترکیه، از همان بدو تأسیس فرقه، به این نکته اشاره کرده‌اند که پ‌ک‌ک بخشی از پیکر جمهوری ترکیه است و لذا نمی‌توان انتظار مخالفت و یا دشمنی با ترکیه را از آن داشت. گفته می‌شود پ‌ک‌ک توسط عبدالله اوجالان و با دستور مستقیم سرویس اطلاعاتی ترکیه تأسیس شد و هدف اصلی آن نیز حذف دیگر احزا ب و تشکل‌های سیاسی کُرد در این کشور و همچنین میلیتاریزه و تروریزه کردن پرونده‌ی کُردهای این کشور بود که تاکنون بخوبی از عهده‌ی این رسالت محول شده از سوی میت ترکیه و جریان موسوم به اَرگَنَکُن برآمده است.
صالح مسلم سرکرده‌ی شاخه‌‌ی سوریه‌یی پ‌ک‌ک، در گفتگو با شبکه ی تلویزیونیsterk tv ماهیت اصلی فرقه را هویدا ساخت و اذعان داشت :«متاسفانه دولت ترکیه برای شناخت ما دیر قدم برداشت. اگر نه زودتر از این وارد فاز روابط سیاسی می شدیم. ما هیچ گاه ترکیه را به عنوان دشمن فرض نکرده ایم و در شرایط کنونی هم روابط خوبی بین ما شکل گرفته است.»
رهبر حزب اتحاد دموکراتیک در ادامه از این موضوع خبر داد که درخواست رسمی خود را برای ایجاد دفتر نمایندگی در ترکیه، به مقامات این کشور تسلیم نموده است.
مسلم این اعترافات را زمانی به زبان می آورد که دولت ترکیه از تروریست های جبهه النصر حمایت کرده و تروریست از مرز ترکیه وارده سوریه می شوند و مردمان بی گناه و بی دفاع را قتل و عام می کنند.
با این رفتار صالح مسلم به صراحت می توان اذعان داشت که پ ک ک و گروه های تکفیری همسو و در مسیر اهداف تروریستی خود کام بر می دارند و تبلیغات رسانه ی پ ک ک در حمایت از کُردهای سوریه و فقط سیاه نمایی می باشد تا بدینوسیله افکار عمومی را منحرف سازد
صالح مسلم هم بعنوان سرکرده‌ی زیرشاخه‌ی سوریه‌ای این فرقه، در همین راستا و با نام حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) و شاخه‌ی نظامی آن که اکثراً از اعضای پ‌ک‌ک در کوهستان‌های قندیل و زاپ بوده‌اند؛ به رسالت محول شده از سوی این فرقه به منظور ناآرام کردن و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، به فعالیت‌های خشونت‌آمیز می‌پردازد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *