۹ فروردین ۱۴۰۳

قندیل و آنکارا منتظر تصمیم اوجالان

  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
  • ۲۴۲ بازدید
  • ۰

اعلام رسمی توقف عقب نشینی پ.ک.ک، موجب تشکیل جلسه اضطراری اردوغان و دیگر سران حزب عدالت و توسعه شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز، شورای رهبری پ.ک.ک امروز به طور رسمی، موضوع توقف عقب نشینی نیروهای شاخه ی منظامی خود را اعلام کرد و در عین حال به این موضوع اشاره کرد که توقف عقب نشینی به معنی پایان دادن به مذاکرات صلح و لغو آتش بس نیست.
انتشار این اطلاعیه ی پ.ک.ک، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه را وادار کرد که به منظور بررسی این موضوع تشکیل جلسه دهد. اردوغان در یک جلسه ی اضطراری، معاونین خود و سران حزب عدالت و توسعه را گرد هم آورد تا در خصوص این موضوع با آنان گفتگو و رایزنی کند.
گلتن کشاناک یکی از دو رهبر حزب صلح و دموکراسی به خبرنگاران گفت:« از هشت ماه پیش تاکنون منتظر اعلام نظر رسمی دولت اردوغان و ارئه ی بسته ی موسوم به پاکت توسعه ی دموکراسی هستیم. با این حال اردوغان در این خصوص تعلل و وقت کشی کرده و در نتیجه توقف عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک در شرایط کنونی، طبیعی ترین اقدام ممکن است.» در همین حال پروین بولدان نماینده ی اغدیر که تاکنون چندین بار به ملاقات اوجالان رفته است خواستار ملاقات فوری با رهبر زندانی پ.ک.ک شد.
پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی اعلام کرده اند که عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک در ملاقات هفته ی آینده ی خود با نمایندگان حزب صلح و دموکراسی، تکلیف ادامه ی مذاکرات و تداوم یا لغو احتمالی آتش بس را اعلام خواهد کرد.
حسین چلیک سیاستمدار کُرد، سخنگو و معاون حزب عدالت و ستوعه پس از پایان جلسه ی اضطراری حزب خود، از دادن پاسخ به سوالات خبرنگاران خودداری کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *