۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مصطفی کاظمی در بازدید از مقر این سازمان: حشد الشعبی نور چشم عراق است/ نبرد نهایی برای ریشه‌کن کردن داعش نزدیک است

مصطفی کاظمی در بازدید از مقر این سازمان: حشد الشعبی نور چشم عراق است/ نبرد نهایی برای ریشه‌کن کردن داعش نزدیک است

  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۴۰۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی مصطفی کاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور عصر شنبه از مقر سازمان حشد الشعبی بازدید کرده و از سوی فالح فیاض، رئیس سازمان مورد استقبال قرار گرفت.

کاظمی طی سخنانی در دیدار با فیاض و شماری از فرماندهان حشد الشعبی، اظهار داشت: ما در آستانه یک حمله نهایی برای ریشه کن کردن داعش هستیم که برای سازماندهی عناصر باقی مانده خود تلاش می کند و رزمندگان حشد الشعبی نیز در کنار برادران خود در ارتش و سایر نیروهای مسلح، در خط مقدم مجریان این حمله قرار دارند؛ تروریست های داعش منتظر ما باشند چرا که زمان مبارزه نزدیک است.

نخست وزیر جدید عراق ضمن تاکید بر این که قانون حشد الشعبی شماره ۴۰ سال ۲۰۱۶ میلادی، چارچوب قانونی حامی این سازمان است و از آن دفاع خواهد کرد، خاطر نشان ساخت که حشد الشعبی، بسیج میهن است که فداکاری و شهدای آن در یاد مردم کشورش جاودان خواهد ماند و قدرت دولت نیز زمانی معنی پیدا می کند که با قوانین و ملت خود هماهنگ باشد.

کاظمی در ادامه نیز ضمن هشدار نسبت به وجود برخی صداهای ناهنجار در تلاش برای ایجاد شکاف میان دولت و حشد الشعبی، بر لزوم پایان این شک و تردید تاکید کرده و یادآور شد که حشد در پاسخ به فتوای آیت الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق تشکیل شده و کوچک جلوه دادن شهدای آن از سوی هر طرفی که باشد، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر پشتیبانی خود از حشد الشعبی در چارچوب قانونی و رسمی آن، به رهبری این سازمان وعده داد که در آینده نیز بازدیدهای دیگری از مقر سازمان داشته باشد تا در جریان نیازهای آنها قرار بگیرد و عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش را هماهنگ کند.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود نیز نیروهای حشد الشعبی را نور چشم عراق و عقیده آنها را وفاداری به کشور و مرجعیت دینی توصیف کرد و دیدار با فرماندهان این سازمان را مایه افتخار زیاد خود برشمرد.

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر این که حشد الشعبی کار زیادی انجام داده و همگان فعالیت ویژه آن علیه تروریستم را تایید می کنند، افزود: وجود حشد الشعبی خاری در چشم باندهای تروریستی داعش خواهد بود که برای ایجاد پایگاه برای خود در عراق تلاش می کنند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق که در جریان این بازدید، لباس ویژه حشد الشعبی را به تن کرد، دفاع از این سازمان در چارچوب قانون را مسئولیت خود برشمرد و تاکید کرد: قدرت و حاکمیت کشور از دستگاه های امنیتی، ارتش و حشد الشعبی است.

کاظمی ضمن اعلام این که نیروهای امنیتی و حشد الشعبی به زودی یک عملیات نظامی گسترده را برای نابودی داعش آغاز خواهند کرد، خاطر نشان ساخت: نبرد ما با تروریسم به طول نمی انجامد با این حال نبرد ما در انجام اصلاحات اقتصادی و مبارزه با فساد طولانی خواهد بود.

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر این که حشد الشعبی همان نیرویی است که تروریست های داعش را دچار رعب و وحشت می کند، اظهار داشت: بدون وحدت همه نیروهای امنیتی و نظامی و حشد الشعبی، نمی توان داعش را شکست داد.

کاظمی ضمن آن که سرود حشد الشعبی تحت عنوان “ما شکست نمی خوریم” را سر داد، خطاب به نیروهای این سازمان گفت: ما یک کشور حاشیه ای نیستیم و شما ریشه و تاریخ خود را دست کم نگیرید؛ خلق و خوی عربی نیروهای حشد و احترام آنها به آداب و سنن را فراموش نمی کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *