۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • مصاحبه با خانم ف.ی از اعضای جدا شده پ.ک.ک/ی.پ.گ

مصاحبه با خانم ف.ی از اعضای جدا شده پ.ک.ک/ی.پ.گ

  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
  • ۴۶۶ بازدید
  • ۰

یک دختر عضو سابق ی.پ.گ. در مصاحبه ای اختصاصی در مورد تجاوز اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک/پژاک به خود می گوید…

زمانی که نوجوانی بیش نبودم به عضویت پ.ک.ک درآمدم…

-آنها گفتند اگر با اراده خود عضو شوی، می توانی با اراده خود نیز جدا شوی. اما آن دروغ بود. من ندیدم کسی بتواند به میل خود برگردد. من یکی از معدود افرادی هستم که شانس آوردم و توانستم فرار کنم.

خانم ف.ی. متولد دیاربکر در سال ۲۰۱۳ به ی.پ.گ. پیوست. او می گوید تحت تاثیر تبلیغات “جنگجویان زن” قرار گرفت.

– من در عالم خود نبودم آنها نیز خوب می دانستند. چون من مشکلات خانوادگی داشتم. یک محفل دوست که به پ ک ک وابسته بود می دانست چگونه به من نزدیک شود،نقاط ضعف مرا می دانستند.

وقتی او به مقر آموزشی در نزدیک مرز ترکیه با سوریه رسید. او با چشمان خود شاهد سواستفاده بود.

-من تصورم در مورد آنها خیلی متفاوت بود. فضای آنجا، افراد را طوری دیگر و خوب تصور می کردم. روز اول عضویت در پ ک ک، فرد با فرماندهان ارشد به صورت خصوصی آشنا می شود، از شما می پرسند از کجا آمده اید در مورد وضعیت خانواده و دلیل عضویت می پرسند. از شما می خواهند اسامی افراد دیگری را بگویید که تصور می کند می خواهند عضو شوند. برای انجام صحبت های مقدماتی افراد را یکی یکی به اتاقشان دعوت می کنند. آنها مرا نیز به اتاق بردند و تصور می کردم روندی عادی است. فرمانده به من نزدیک شد. من در مورد روابط نزدیک هیچ تصوری نداشتم. او را به عنوان یک فرد در حد پدر یا عموی خود می دیدم. با قاطعیت باید بگویم سواستفاده جنسی بود. آنها دختران زیبا و ضعیف را می برند. از آنها بهره برداری می نمایند. وقتی عضو شدم ۱۶ ساله بودم. آنها می گویند از کودکان سواستفاده نمی شود اما خودم کودکان را در آن دیده ام.

این دختر که در مقرهای آن در عراق و سوریه بوده او بارها مورد تجاوز فرماندهان پ ک ک/پ.ی.د. قرار گرفت.

-او فرمانده ایالت بود. او به نام پ.ک.ک مرتکب جنایات زیادی نیز شده بود. وقتی می گوید این فرد کسی نمی توان حرفی بزند باید اجرا شود. من چند بار هم توسط یک فرد دیگر مورد تجاوز قرار گرفتم. او نیز فرمانده ارشد بود. حتی فرد ارشدتر نیز بود. جوانتر از اولی بود.

وقتی این دختر تلاش کرد تا گروه را ترک نماید، سواستفاده بدتر شد.

-آنها مرا به مدت ۹ ماه زندانی کردند و نمی توانستم حرف بزنم. سه یا چهار نفر آنجا بودند. آنجا نیز تجاوز جنسی ادامه یافت. دیگر دختران زندانی نیز مورد تجاوز قرار می گرفتند. هیچ کس نمی توانست با همدیگر حرف بزند. چون همه می ترسیدند.

-پس از شش سال شکنجه و تجاوزف پ ک ک/ی.پ.گ. تلاش کرد او را مناطقی رها کند که پهپادهای ترکیه گشت می زدند و حملات هوایی صورت می گرفت تا کشته شوم و از دست من خلاص گردند.

اما او زنده ماند.

-آنها مرا به سوریه فرستادند. من چند بار به خاطر بیماری بیهوش شدم. آنها آن را درست تشخیص ندادند و مرا برای احتیایط به سوریه فرستادند. تعداد زیادی از دختران حامله شدند چون مورد تجاوز قرار گرفته بودند. از آنجا توانستم با خانواده ام تماس بگیرم. گفتم می خواهم فرار کنم. حتی افرادی که مانند من مورد تجاوز قرار نگرفته بودند نیز می خواستند فرار نمایند اما این کار خیلی سخت است. همه مانند من خوش شانس نبودند بتوانند فرار نمایند چون اقدامات محافظتی زیادی دارند و اگر کسی فرار کند می کشند. گفتم اگر فرار کردم از پشت به من تیراندازی می کنند تا کشته بشوم و خواهند گفت ترکیه کشته است. افراد زیادی داستان شبیه من داشته اند. وقتی به چهره هایشان نگاهی می کنید این را می توان فهمید. این گروه (ی.پ.گ./پ ک ک) هر داستانی را که بگوید همگی دروغ اند. در تلویزیون خود را قهرمان توصیف می کنند اما وقتی با آنها هستید و آنچه می بینید جهنم است.

ف.ی. در سال ۲۰۱۹ از پ ک ک/ی/پ.گ. فرار کرد و به نیروهای امنیتی ترکیه تسلیم شد. او یکی از صدها دخترانی است که با شسشتوی مغزی جذب این گروه تروریستی شده است. او می گوید می خواهد داستان را دیگران نیز بدانند تا زندگی دیگر زنان و دختران را نجات دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین