۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مذاکرات پشت پرده پ ک ک با گروه های افراطی و تندرو

مذاکرات پشت پرده پ ک ک با گروه های افراطی و تندرو

  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
  • ۳۲۴ بازدید
  • ۰

گروهک تروریستی پ ک ک با آغاز جنگ در کردستان سوریه منجر گردید که اهالی این مناطق به سوی کشور عراق مهاجرت نمایند و مهاجرت کُردهای سوریه و خالی از سکنه شدن شمال سوریه از هدف برنامه ریزی شده پ ک ک بوده تا بدین شیوه در شمال سوریه اعلام استقلال و خود مختاری نماید. و دولت ترکیه برای پاک سازی تروریست های پ ک ک از خاک کشور خود در این زمینه حمایت های بی دریغی از فرقه تجزیه طلب پ ک ک کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :گروهک تروریستی پ ک ک با همکاری دولت ترکیه آغاز گر جنگی تمام عیار میان گروه های افراطی جبهه النصر و حزب دموکراتیک (PYD)بود . اولین حرکت پ ک ک در متشنج کردن اوضاع شمال سوریه جو سازی و تبلیغات گسترده با مطرح ساختن موضوعی به نام” انقلاب در غرب کردستان “بود ، پ ک ک در شرایطی از این عبارت استفاده کرد که حزب دموکراتیک در آن موقع فقط بر یک شهر سریکانی تسلط یافته بود، ولی پ ک ک حاکمیت حزب دموکراتیک بر تمام مناطق کردنشین را اعلام کرد و این خود بروز نا آرامی ها در شمال سوریه گردید.
گروهک کُردستیز پ ک ک با مطرح کردن این موضوع آغاز گر جنگی تمام عیار در کردستان سوریه شد، پ ک ک با شروع جنگ رفتاری را در پیش گرفت تا افکار عمومی ذهنیتی از همکاری پ ک ک با گروه های افراطی نداشته باشند، مظلوم نمایی و انعکاس قتل و عام توسط تروریست های النصر و حمایت های همه جانبه از کُردها در برابر قتل و کشتار تروریست ها رفتاری بود تا پ ک ک خود را از هر گونه شک و ترددی پاک و مبرا نگاه دارد.
استراتژی پ ک ک در مذاکرات پشت پرده با گروه های تکفیری ، به حدی زیرکانه و ماهرانه انجام می گیرد که به سختی می توان پی به ماهیت آن برد. این موضوع به گونه ی در سطح جهانی نمود پیدا کرده است که شخص مسعود بارزانی در اظهارات خود تلویحاً به آن اشاره ی داشت که با تشکیل گروه تحقیق خواستار پی گیری موضوع قتل و عام در کردستان سوریه شده است و حتی این رفتار مسعود بارزانی موجب نگرانی کشور امریکا گردید که “ماری هارف” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به بیانیه بارانی واکنش نشان داد.
حمایت های لوجستیکی دولت ترکیه از تروریست های تکفیری و تندرو را می توان در راستای اهداف پ ک ک عنوان کرد ، همکاری همه جانبه عبدالله اوجالان با سرویس اطلاعاتی ترکیه موسوم به میت از شاخصه های مهم مذاکرات پ ک ک با ترویست های النصر و التوحید محسوب می گردد.
به نظر برخی از کارشناسان شاید یکی از اقدامات ترکیه در پروسه صلح و آشتی حمایت از پ ک ک در به استقلال رسیدن در کردستان سوریه و تخلیه از کردستان ترکیه باشد.
اکنون وجود ناآرامی ها در کردستان سوریه به نفع پ ک ک و دولت ترکیه رقم خورده است ،درگیری های شدید در مناطق کردنشین سوریه منجر به این شد تا کردهای سوریه به کشور عراق مهاجرت نمایند و اگر روند فرار این گونه ادامه یابد به زودی شاهد خالی از سکنه شدن آن خواهیم بود این همان سیاستی است که پ ک ک قصد دارد با خالی شدن کُردها سوریه از این مناطق حاکمیت و استقلال خود را در کردستان سوریه اعلام نماید و دولت ترکیه برای خارج شدن تروریست های پ ک ک از خاک کشور خود در این موضوع از پ ک ک حمایت می نماید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *