۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • مجید دلایی میلان در دام همسایه عضو گروه تروریستی پ.ک.ک

مجید دلایی میلان در دام همسایه عضو گروه تروریستی پ.ک.ک

  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰
  • ۴۸۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، مجید دلایی میلان فرزند اباشاکر نوجوان اهل ماکو می باشد که با فریب پسر همسایه در سن ۱۷ سالگی به گروه تروریستی پ.ک.ک ملحق شده و پنج سال بعد در صفوف پ.ک.ک در منطقه دیاربکر ترکیه در درگیری با نیروهای نظامی این کشور کشته شده است.

پدر در گفت و گو با خبرنگار بی تاوان، روز و ساعت و زمان دقیق رفتن مجید را شرح می دهد.در حالی که تروریست های پ.ک.ک به دروغ طی مصاحبه ای که از مجید منتشر می کنند او را ۲۰ ساله معرفی می نمایند تا به مانند صدها کودک سرباز دیگر مجید را نیز قربانی برنامه دروغین خود بکنند.

مجید دلایی میلان تا پنجم درس خوانده است.بعد از آن کنار پدر برای گذران معیشت زندگی به کار نگهداری احشام مشغول می شود و دیگر درس نمی خواند.

خانواده  دلایی میلان متاسفانه در یک روستای محروم مرزی زندگی می کنند.بعد از رفتن مجید اکنون فقط یک فرزند دختر در منزل مانده است و به پدر و مادر کمک می کند.

آقای اباشاکر پدر مجید هم متاسفانه فلج شده و دیگر قادر به فعالیت نیست.

پدر می گوید مجید را پسر یکی از همسایه هایمان فریب داده و با خود برده است.هردو باهم رفته اند.خبر کشته شدن مجید را ما شنیده ایم ولی از مرده و زنده پسر همسایه هیچ خبری نیست.

روزی که مجید رفته بود همسایه آمد و به ما گفت که پسرش گفته است با مجید به پ.ک.ک می روند.آن روز ما به تصور اینکه مجید غروب به منزل می آید فکر نمی کردیم از منزل رفته است و منتظر او بودیم.

بعد از شنیدن این خبر بلافاصله راهی ییلاقات منطقه شدیم و در به در دنبال مجید می گشتیم.از یک نفر که می دانستیم با عناصر پ.ک.ک ارتباط دارد درخواست کردیم مجید را برگرداند ولی او را به ما نشان ندادند و با بی ادبی هرچه تمام تر تهدید کردند که دیگر هرگز پیگیر مجید نشویم.

از آن روز پنج سال گذشت تا اینکه خبرر کشته شدن مجید را که در رسانه های پ.ک.ک منتشر شده بود به ما نشان دادند.هرچند ما هنوز هم این خبر را قبول نداریم.

هشت سال از رفتن مجید می گذرد اما مادرش هنوزهم چشم به راه اوست.

آقای دلایی میلان می گوید : خدا این ها (تروریست های پ.ک.ک) را لعنت کند.آخه شما چکاره هستید که بچه های ما را می دزدید و به کشتن می دهید.

تک خواهر مجید همانند پدر و مادر یکسره گریه می کند و به عکس برادرش در گوشه طاقچه قرار داده اند نگاه می کند.

متاسفانه خانواده های ساکن نوارمرزی به ویژه هموطنان کُرد سال های متمادی است که علاوه بر تحمل فقر و محرومیت ناشی از زندگی در مناطق مرزی، رنج حضور عناصر گروه های تروریستی که با عناوین مختلف در مناطق کُردنشین حضور می بایند و فرزندان آن ها را ربوده وبا خود می برند را نیز بر دوش می کشند.

امید است با برنامه ریزی های صورت گرفته، به ویژه همکاری ساکنان این مناطق هرچه زودتر شاهد نابودی هرچه سریعتر بساط گروه های جنایتکار تروریستی باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *