۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مثلث عبری- عربی- غربی حامی تروریست‌ها

  • ۲ شهریور ۱۳۹۵
  • ۵۶۴ بازدید
  • ۰

گفته‌ها در خصوص اقدامات مشکوک برخی از دیپلمات‌های غربی در استان کردستان در حالی همچنان ادامه دارد، که اخبار تازه‌ای از بروز برخی توطئه‌ها در مرزهای شرقی کشور منتشر شده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :توطئه‌هایی که مقامات سپاه می‌گویند آن را در نطفه خفه کرده‌اند و توانسته‌اند عوامل آن را در آن‌سوی مرزهای کشور منهدم کنند. حال این اخبار در حالی کنار هم قرار می‌گیرد که می‌توان اینگونه استنباط کرد که تحرکات گسترده‌ای توسط دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای ناآرام کردن مرزهای کشورمان آغاز شده است. شیوه‌ای که به واسطه مرزهای گسترده جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آشوب‌زده، همواره راهکاری مهم و حیاتی برای دشمنان جهت پمپاژ ناآرامی به داخل ایران بوده است. این واقعیت را می‌توان در اخبار عملکرد تروریست‌های مناطق مرزی شرق و غرب کشورمان جست‌وجو کرد که سال‌هاست در این مناطق فعال هستند و هرازگاهی نیز دست به اقدامات تروریستی می‌زنند.

گسترش فعالیت سرویس‌های جاسوسی در مناطق مرزی
در همین ارتباط روز گذشته سردار محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه که وظیفه تأمین امنیت مناطق مرزی شرق کشور را به عهده دارد، عنوان کرد که اخبار دقیقی مبنی بر تلاش سرویس‌های عربی، به خصوص عربستان و کشورهای غربی برای ایجاد ناامنی در مرزهای شرقی در دست داریم.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه سپس به طرح‌های مبارزاتی این قرارگاه برای برخورد با تروریست‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به طرح هایی که در سال ۹۵ داریم مبارزاتی در سطح منطقه انجام شده و به توفیقات خوبی رسیده‌ایم. بحث مبارزه با گروه‌های ضدانقلاب که بنا دارند از مرزهای شرقی وارد شوند و در عمق کشور ناامنی ایجاد کنند، از جمله مهم‌ترین موضوعات است.
سردار مارانی سپس تصریح کرد که در سال ۹۵ به‌رغم توطئه‌های بسیاری که علیه ما وجود داشته و گسترش فعالیت گروه‌های مختلف در آن‌سوی مرزها توانستیم به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.
مارانی در همین ارتباط خبر داد که امسال سه، چهار گروه فعال ضدانقلاب را در آن سوی مرزها منهدم کرده‌اند.

وی در تشریح این موضوع اضافه کرد: یکی از آنها گروهی با سرتیمی امان‌الله رئیسی بود که به گروهک فرقان وصل بود. این گروه قصد داشت در مرزها و شهرهای مرزی و در عمق کشور اقداماتی انجام دهد و نزدیک به ۱۵۰ کیلوگرم مواد منفجره به همراه داشت.
مارانی ادامه داد: اواخر ماه مبارک رمضان با همکاری همکاران نیروی انتظامی چهار نفر از این گروه را به هلاکت رساندیم، امان‌الله رئیسی به همراه تعدادی از عناصر که یک تیم تروریستی ۹ نفره بودند، دستگیر شدند و موفق نشدند هیچ اقدامی صورت دهند.

گروهک‌ها در غرب، تکفیری‌ها در شرق
اما بر همین اساس، از مناطق مرزی شرق کشور گرفته تا مرزهای غربی کشور، این روزها اخبار مختلفی از درگیری میان تروریست‌های مسلح با نیروهای نظامی و انتظامی به گوش می‌رسد؛ درگیری‌هایی که گاهی نیز به شهادت مرزبانان جمهوری اسلامی و اهالی منطقه منجر می‌شود. در همین ارتباط اواخر خرداد‌ماه سال جاری بود که در پی نفوذ اعضای  یک گروهک تروریستی به منطقه مرزی اشنویه، این گروهک‌های تروریستی با مرزبانان سپاه پاسداران درگیر شدند و رزمندگان سپاه پس از چندین ساعت درگیری، موفق به انهدام این تیم تروریستی شدند. درگیری‌ای که طی روزهای بعد با نفوذ مجدد دیگر عناصر این گروهک به داخل خاک کشور ادامه پیدا کرد.
در منطقه شرق کشور نیز سپاه پاسداران به واسطه گستردگی مرزهای کشورمان با مناطق ناآرام افغانستان و پاکستان همواره در حال درگیری با اشرار و تروریست‌هایی است که سازمان یافته به دنبال نفوذ به داخل خاک ایران و ضربه زدن به کشورمان هستند.

اما نگاهی به عملکرد این گروهک‌های تروریستی در مناطق شرقی و غربی کشور، مؤید این مطلب است که سرویس‌های جاسوسی بیگانه و امریکا می‌کوشند با بهره‌گیری از این بازوهای تروریستی خود، در مناطق شرقی و غربی ایران پروژه اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی را به مرحله اجرا برسانند و علاوه بر ناآرام کردن این مناطق، بتوانند دامنه تحرکات این طیف را به مرکز ایران منتقل کنند.
این ادعا آنجایی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد که عبدالمالک ریگی پس از دستگیری خود به آن اعتراف می‌کند. وی در اعترافات خود می‌گوید: در دیدار با عوامل سازمان جاسوسی سیا در دوبی به من قول حمایت همه‌جانبه و در اختیار گذاردن پایگاهی با تسلیحات نظامی در نزدیک منطقه داده شده بود. زمانی که در مراکش بودم نمایندگان امریکا یا اسرائیل به ‌من لیستی از افراد در تهران را داده بودند تا آنها را ترور کنیم. ما در کازابلانکای مراکش با افرادی که خود را نمایندگان ناتو معرفی می‌کردند، دیدار کردیم. همه اصرار مذاکره‌کنندگان بر این بود که جندالله عملیات را از منطقه مرزی و بلوچستان به پایتخت کشور یعنی تهران منتقل کند.

مثلث عبری- عربی- غربی حامی تروریسم
در همین حال نگاهی به ارتباطات و منطقه فعالیت تروریست‌هایی که در مرزهای ایران استقرار یافته‌اند، این حقیقت را بیان می‌کند که آنان اقدامات خود را در پناه حمایت‌های مثلث عبری- عربی- غربی پیش می‌برند.
بر این اساس، در خصوص فعالیت تروریست‌ها در مرزهای شرقی کشور باید گفت که همزمان با افزایش دامنه نفوذ رژیم آل‌سعود در کشور پاکستان و با توجه به استقرار مقر اصلی گروهک تروریستی و تندرو القاعده در این کشور، سرویس جاسوسی آل‌سعود تلاش‌های زیادی را نیز برای ایجاد نا‌امنی در منطقه سیستان و بلوچستان ایران از طریق این گروهک تروریستی آغاز کرده است؛ اقدامی که در تلافی ناکامی‌های عربستان در سوریه است و این کشور با حمایت از وهابیون و سلفی‌ها می‌کوشد انتقام این بن‌بست و شکست را از ایران به عنوان حامی اصلی سوریه بگیرد. بنابراین عربستان با گسیل گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و طالبان به داخل خاک ایران، به دنبال آن است که زمینه ایجاد ناامنی و ایجاد فشار به جمهوری اسلامی را فراهم ‌کند.

در سوی دیگر با توجه به نفوذ زیاد رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق، نمی‌توان فعالیت تروریست‌ها  در مرزهای غربی کشور را نیز، بدون اطلاع سرویس جاسوسی اسرائیل دانست. در همین ارتباط سیمور هرش، خبرنگار تحقیقاتی مجله نیویورک امریکا در گزارشی به صراحت عنوان می‌کند که گروهک تروریستی پژاک از رژیم صهیونیستی کمک دریافت کرده است.

همچنین اوایل سال ۱۳۸۸، شبکه‌ای از پژاک در داخل ایران کشف شد که پیشرفته‌ترین وسایل و تجهیزات جاسوسی ساخت اسرائیل را به همراه خود داشتند. در تحقیقات مشخص شد که این گروهک  برای اعزام نیروهای خود به اسرائیل جهت آموزش، از مسیر کشورهای عربی همچون امارات، قطر و عربستان اقدام می‌کند و آنها را به اورشلیم می‌فرستد. علاوه بر این اسناد و مدارک مستدلی نیز از ارتباط امریکا با گروهک پژاک در اختیار رسانه‌ها قرار دارد. در همین خصوص می‌توان به سفر عبدالرحمان حاج احمدی، سرکرده پیشین پژاک به ایالات متحده و ملاقات با مقامات این کشور اشاره کرد که گزارشی کامل از این سفر در سال ۲۰۰۶ در سایت نیوزمکس امریکا منتشر شده است.
نکته جالب آنجاست که در اسفند‌ماه سال ۸۸ حاجی احمدی توسط پلیس ضدتروریست آلمان دستگیر می‌شود، اما این فرد تنها پس از دو روز بازداشت بنا به دلایل نامعلومی آزاد می‌شود و اقدامات خود را از سر گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین