۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • لانه تروریست های پ.ک.ک و پژاک در یونان بسته می شود

لانه تروریست های پ.ک.ک و پژاک در یونان بسته می شود

  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
  • ۱۲۲ بازدید
  • ۰

گزارش ها حاکی از آن است که کمپ آوارگان لاوریون که در روستای لاورئوتیکی در منطقه آتیکای شرقی یونان واقع شده و به عنوان محل اقامت سازمان های تروریستی مانند PKK، MLKP و DHKP-C نیز شناخته می شود، به تدریج بسته می شود.

به گزارش انجمن بی تاوان، روزنامه کاتیمرینی چاپ آتن نوشت کمپ آوارگان لاوریون که در روستای لاورئوتیکی در منطقه آتیک شرقی واقع شده و به عنوان پناهگاه تروریست هایی که به طور غیرقانونی از ترکیه وارد یونان شده اند نیز شناخته می شود، بسته خواهد شد.

بر اساس اخبار مبنی بر وزارت مهاجرت و پناهندگی، گفته شده است که تصمیم به تعطیلی تدریجی این کمپ «ممکن است به دلیل معیارهای عینی مانند نامناسب بودن کمپ برای ادامه میزبانی از پناهجویان باشد».

گفته شد که تصمیم برای بستن کمپ لاوریون قبل از نزدیک شدن اخیر در روابط ترکیه و یونان گرفته شده است.

در این خبر خاطرنشان شد که در دسامبر ۲۰۲۲، شهرداری لاورئوتیکی در اطلاعیه ای به وزارت مهاجرت، بر خطر ریزش سازه های کمپ در صورت وقوع زلزله متوسط ​​تاکید کرد. گفته شد که یونان نیز در سال ۲۰۱۶ تامین مالی برای بهره برداری از این کمپ را متوقف کرده است.

در خبرها نوشته شده بود که این کمپ چند سالی است که با حمایت و تامین مالی سازمان های غیردولتی مختلف فعالیت می کند و اداره آتن به هیچ وجه در مدیریت این کمپ دخالتی نداشته است.

گفته می شود که اردوگاه لاوریون سال ها میزبان سازمان های تروریستی مانند پ.ک.ک، MLKP و DHKP-C بوده و یکی از مسیرهای میانی سازماندهی اعضای این سازمان در کشورهای اروپایی است.

اعضای این سازمان که عمدتاً از سوریه و عراق به کمپ لاوریون می آیند، با اعزام سایر اعضایی که در کمپ آموزش دیده اند به کشورهای مختلف اروپا وارد روند بازسازی می شوند.

مشخص شده است که اعضای این سازمان که در اقدامات مختلف تررویستی شرکت کرده اند در اردوگاه حضور دارند و اعضای سازمان که در لیست تحت تعقیب تروریسم قرار دارند در کمپ پنهان شده اند.

پرچم های صلیب سرخ، عکس عبدالله اوجالان رهبر پ.ک.ک و پرچمداران این سازمان در داخل کمپ که حدود یک ساعت با آتن فاصله دارد، وجود دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین