۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • قربانی نمودن جوانان کُرد ایرانی در راستای سیاست های ابزاری گروه تروریستی پ.ک.ک

قربانی نمودن جوانان کُرد ایرانی در راستای سیاست های ابزاری گروه تروریستی پ.ک.ک

  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۵۹۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، پژاک با شعار احقاق حقوق مرد کُرد ایران جوانان و نوجوان را فریب داده و به محض عضویت آنان در گروهک ، آنها را به اجبار در راستای سیاست های ابزاری پ ک ک به کشورهای ترکیه و سوریه اعزام می نماید، که متاسفانه سرانجامی جزء مرگ عاید فریب خوردگان نمی شود.

جوانان کُرد ایرانی بسیاری در جنگ با ارتش ترکیه در شمال عراق و شمال سوریه در صفوف پ.ک.ک کشته شده اند که اکثر آن ها بعد از سال ها خبر کشته شدنشان اعلام  می شود.

انجمن بی تاوان به عنوان سازمان مردم نهاد که به بررسی تخصصی آسیب های ناشی از تروریسم پ.ک.ک و پژاک می پردازد از بدو تاسیس پای درد و دل قربانیان ناشی ازز تروریسم پ.ک.ک و پژاک از قبیل خانواده ها،جداشدگان،آسیب دیدگان و … نشسته است.

براساس اسناد موجود و به اذعان اکثر خانواده هایی که فرزندانشان در صفوف پ.ک.ک و پژاک حضور داشته اند مشخص شده است که اکثر اعضای گروهک در سنین کودکی و نوجوانی ربوده شده و به اجبار به عضویت تروریست ها درآمده اند.

همچنین به جرات می توان گفت ۹۸ درصد اعضای پ.ک.ک و پژاک را افرادی تشکیل می دهند که محل زندگی آن ها روستاهای دورافتاده مرزی بوده که یا ربوده شده اند یا با تهدید و زور به عضویت گروهک درآمده اند.

قریب به اتفاق خانواده های کرد به این باور رسیده اند که پ.ک.ک،پژاک و سایر نهاد های اقماری آن ها ابزار و بازیچه دست کشور های غربی هستند و هیچ هدفی را دنبال نمی کنند و از شعار کرد و کردستان برای احقاق اهداف شوم خود سود استفاده می نمایند.

انجمن بی تاوان در گفت و گو با ۱۷ خانواده در سال ۱۴۰۰ که فرزند دختر ان ها در صفوف پ.ک.ک کشته اند با قطعیت اعلام کرده اند که فرزندشان هیچ آشنایی و علاقه ای به مسائل گروهی نداشته اند و حضور ان ها در گروهک به این دلیل می باشد که به حسب محل زندگی خود در مناطق دورافتاده مرزی توسط تروریست ها ربوده شده اند.

این خانواده ها به جد پیگیر شکایت از سران تروریست ها در مجامع بین المللی هستند تا با مجازت آن ها زمینه برچیده شدن بساط تروریست ها فراهم شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *