۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • فرهنگستان
  • >
  • «قاسم احمدی»، شهید مظلوم و غریب مبارزه با گروه تروریستی پژاک

«قاسم احمدی»، شهید مظلوم و غریب مبارزه با گروه تروریستی پژاک

  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
  • ۱۹۲ بازدید
  • ۰

شهدای مبارزه با پژاک از جمله شهدایی هستند که مظلوم و غریب واقع شده و در گمنامی روز‌ها و شب‌هایشان را با جهاد گذراندند.

به گزارش انجمن بی تاوان و به نقل از خبرگزاری شبستان از یاسوج، شهید قاسم احمدی در دوم آذرماه در روستایی به نام بیدزرد ۲۵ کیلومتری شهرستان گچساران چشم به جهان گشود.

شهید احمدی مقطع ابتدایی را در زادگاه خود به پایان رسانید و دو سال از مقطع راهنمایی را در روستای سربیشه در حوالی زادگاهش تحصیل کرد. اما سوم راهنمایی را در دوگنبدان گذراند

وی به دلیل دوری مسافت و مشکلات دیگر نتوانست ادامه تحصیل دهد و نزد دایی خود که معمار ساختمان بود به تحصیل ادامه داد.

شهید در سال ۱۳۷۴ به خدمت سربازی اعزام شد و بعد از پایان خدمت مقدس سربازی در سال ۱۳۷۶ ازدواج کرد و ماحصل این ازدواج دو فرزند دختر و پسر بود.

شهید احمدی در سال ۱۳۷۷ به پادگان آموزشی ولیعصر آباده در استان فارس اعزام شد و وارد سپاه پاسداران شد.

شهید از پنج سال خدمت در شهرستان آباده به تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد منتقل شد و بعد از دو سال خدمت در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان گچساران منتقل شد.

در سال ۱۳۹۰ بعد از حضور گروه تروریستی پژاک در مرز‌های غربی کشور همراه با تیپ ۴۸ فتح به این منطقه اعزام شد که حین مبارزه با گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسید.

شهدای مبارزه با پژاک از جمله شهدایی هستند که مظلوم و غریب واقع شده اند، کسانی که امنیت امروز مرز‌های جمهوری اسلامی مرهون خون آنان است و در گمنامی روز‌ها و شب‌هایشان را با جهاد گذراندند.

پژاک در حقیقت شعبه‌ای از گروهک تروریستی پ. ک. ک است که فعالیت خود را علیه ایران اسلامی از سال ۱۳۸۳ آغاز کرد.

در همین سال و با شهادت سردار «قهاری سعید»، فرمانده لشکر ۳ حمزه سیدالشهدا سپاه، نیروی زمینی سپاه به صورت مستقیم وارد فاز مقابله با این گروهک تروریستی می‌شود که این عملیات‌ها تا سال ۱۳۹۰ طول کشید.

مردادماه ۱۳۹۰ سالروز شهادت جمعی از رزمندگان تیپ ۴۸ سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در جریان درگیری با گروهک تروریستی پژاک در شمال غرب است.

در جریان این عملیات و به منظور آزادسازی ارتفاعات مرزی جاسوسان از لوث وجود مزدوران پژاک، سرتیپ دوم پاسدار شهید «گودرز نجفی»، سرهنگ پاسدار شهید «عبدالمحمد خرم روز» جانشین گردان امام حسین (ع) و سروان پاسدار شهید «حبیب‌الله آرام زاده»، ستوان یکم پاسدار شهید «قاسم قاسمی»، ستوان یکم پاسدار شهید «آیت صدیقی»، ستوان دوم پاسدار شهید «قاسم احمدی» و ستوان دوم پاسدار شهید «محمد سهرابی ثانی» به شهادت رسیدند.

گفتنی است شهید «قاسم احمدی» در چهارم مرداد ۱۳۹۰ با حضور باشکوه مردم ولایتمدار گچساران تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان نیز به خاک سپرده شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *