۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فرماندار مهاباد: بیش از ۳ هزار جوان در مهاباد جویای شغل هستند

فرماندار مهاباد: بیش از ۳ هزار جوان در مهاباد جویای شغل هستند

  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
  • ۳۲۴ بازدید
  • ۰

فرماندار مهاباد گفت: ۳ هزار و ۳۹۳ بیکار در مهاباد وجود دارد که برای یافتن شغل در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان نام نویسی کرده اند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری تسنیم ،جعفر کتانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درارومیه با اشاره به وضعیت اشتغال شهرستان مهاباد، اظهار کرد: ۳ هزار و ۳۹۳ بیکار در مهاباد وجود دارد که برای یافتن شغل در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان نام نویسی کرده‌اند.

وی با اشاره به منابع در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در مهاباد، تصریح کرد: مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال برای واحدهای نیمه فعال صنعتی مهاباد در نظر گرفته شده است و رقم تسهیلات مالی به منظور تثبیت اشتغال و منابع توسعه تا پایان سال، نهایی می شود.

کتانی با اشاره به اجرای پروژه های ایجاد اشتغال در مهاباد، گفت:  بهره برداری از شرکت پتروشیمی مهاباد در اسفند ماه امسال یکی از برنامه های ایجاد اشتغال است که نه تنها با افتتاح آن افراد بیکار زیادی اشتغال می یابند بلکه سبب اشتغال زایی در سال های آینده می شود.

فرماندار مهاباد افزود: بحث گردشگری  یکی ازمقوله های مهم در ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در آذربایجان غربی و مهاباد است و طرح تفضیلی و برنامه اجرایی آن در دست مطالعه است.

وی وجود برخی مشکلات مانند کمبود سرمایه در گردش برخی کارگاه های مهاباد را یکی از دلایل افزایش نرخ بیکاری در این شهر عنوان کرد و  گفت: تصحیح سوء مدیریت و تزریق منابع مالی از راهکارهای رفع این مشکلات است.

کتانی تصریح کرد: مشاغلی که ضمن حفظ تداوم زمانی و کاری بتواند نقش مثبتی در زمینه های اقتصادی و اجتماعی ایفا کند به عنوان مشاغل پایدار شناخته می شوند و سیاست های حمایتی دولت، اهمیت به تولید داخلی درراستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان می تواند برای حفظ این مشاغل تاثیرگذار باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه نرخ تورم در جامعه رو به کاهش است وتقریبا نرخ ارز با ثبات می شود، با تقویت ارزش پول ملی شاهد ایجاد فضای بانشاط کسب و کار می شویم.

انتهای پیام/ ب

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *