۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • علی عونی: پ.ک.ک جنگ شکست‌خورده‌ “خندق‌‌ها”را این بار در سلیمانیه تکرار می‌کند

علی عونی: پ.ک.ک جنگ شکست‌خورده‌ “خندق‌‌ها”را این بار در سلیمانیه تکرار می‌کند

  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹
  • ۳۰۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، علی عونی عضو رهبری حزب دمکرات کردستان، در رابطه با آشوب‌های منطقه سلیمانیه گفت، آنچکه امروزه در سلیمانیه می‌گذرد ادامه سیاست شکست خورده‌ی پ.ک.ک در جنگ “خندق‌ها” در ترکیه است.

علی عونی، با انتشار جستاری تحت عنوان “پ.ک.ک و به آتش کشاندن شهر”، نوشت: “پ.ک.ک با به راه‌ انداختن جنگ خندق‌ها در شهرهای ترکیه، موجب ویران شدن شهرها و آوارگی بیش از نیم میلون کرد به کلان‌ شهرهای ترکیه شد. با این سیاست غلط تمام فرصت‌های ایجاد شده برای مساله کرد و آزادی در ترکیه را از بین برد. ترک‌ها و دولت اردوغان به دنبال بهانه‌ای برای برچیدن فضای باز ایجاد شده و تحمیل حکومت نظامی بر مناطق کردنشین ترکیه بودند که پ.ک.ک این فرصت را برای آن‌ها ایجاد کرد که تاکنون ادامه دارد و هر روز نیز بدتر می‌شود.”

علی عونی همچنین نوشت: “پ.ک.ک برای مخفی کردن شکست‌های خود دست به آشوبگری و ایجاد بحران در اقلیم کردستان عراق و بخش‌های دیگر زده است. آنچه که امروز در منطقه سلیمانیه می‌گذرد در واقع ادامه جنگ شکست‌‌خورده‌ی خندق‌ها در ترکیه است. این بار نمی‌توانند لشکر ترک، عرب و فارس را به سلیمانیه بکشانند بلکه خود و آن‌هایی که آرزوی سلطه بیگانگان بر کوردستان را دارند دست به آتش زدن شهرهای کوردستان زده‌اند و به همانند دشمنان کوردستان از سیاست “زمین سوخته” پیروی می‌کنند. قابل ذکر است پیشتر قصد اجرائی کردن این سیاست را در شهر زاخو داشتند اما مردم زاخو توطئه آن‌ها را نقش بر آب کردند.”

او در ادامه می‌افزاید: “ما بارها اعلام کرده‌ایم که نباید اتحادیه میهنی و حزب‌های دیگر سلیمانیه از سیاست‌های اشتباه پ.ک.ک حمایت کنند، آنچکه امروز در سلیمانیه می‌گذرد نتیجه این عملکرد اشتباه آنان است. من مطمئن هستم اگر اتحادیه میهنی مانع پ.ک.ک نشود و با سلطه‌طلبی این گروه مقابله نکند، سال آینده رهبری اتحادیه میهنی و اعضای سایر احزاب سلیمانیه باید از ایست‌-بازرسی‌های پ.ک.ک در این شهر اجازه تردد دریافت کنند.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *