۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عثمان اوجالان :پ.ک.ک خسته است، مردم حمایت نمی کنند

عثمان اوجالان :پ.ک.ک خسته است، مردم حمایت نمی کنند

  • ۷ بهمن ۱۳۹۱
  • ۲۱۰ بازدید
  • ۰

عثمان اوجالان درباره مذاکرات ایمره آلی و ترورهای پاریس اظهار نظر کرد.
به نقل از روزنامه وطن، عثمان اوجالان که از چند سال مقام خود را در شورای رهبری پ.ک.ک از دست داده و همراه با چند تن از سران و فرماندهان، از این حزب جدا شده است، در گفتگو با روشن چاکر تحلیل گر سیاسی ترکیه، درباره مذاکرات ایمره آلی و ترورهای پاریس اظهار نظر کرد. وی درباره میزان استقبال اعضای شاخه نظامی پ.ک.ک و سران و فرماندهان آن از مذاکرات و پایان دادن به فعالیت مسلحانه گفت:” پ.ک.ک خسته است و همچون گذشته انرژی و توان جنگ ندارد. طی ده سال گذشته تلفات فراوانی داده و آمار نیروهای آن کاهش پیدا کرده است و از این گذشته سران و فرماندهان آن نیز، مانند سابق توان تحمل شرایط سخت زندگی در کوهستان را ندارند و به همین خاطر آنها بیش از همه از صلح استقبال خواهند کرد. این نکته را نیز فراموش نکنیم که تا چند سال پیش پ.ک.ک از حمایت مردمی گسترده تری برخوردار بود و حملات و درگیری های آن تا حدودی بین مردم مشروعیت داشت. اکنون افرادی نظیر جمیل بایک، دوران کالکان، مراد قاراییلان و مصطفی کاراسو بیش از دیگران از صلح استقبال می کنند.”

عثمان اوجالان درباره ترورهای پاریس گفت:” قبلا همه فعالیت های شاخه اروپای پ.ک.ک در کشور هلند و به مدیریت مراد قاراییلان هدایت می شد؛ اما مراد توان ادامه این کار را نداشت و نتایج ضعیفی به دست آورد. به همین خاطر رضا آلتون عضو شورای رهبری پ.ک.ک به اروپا فرستاده شد و همه فعالیت های حزب را در فرانسه متمرکز کرد. این فرد یک شخصیت مافیایی و چته مانند دارد و من مطئنم که مقادیر کلانی از پول ها و عایدات پ.ک.ک را در گوشه ای برای خود پنهان کرده و سکینه جان سز از این موضوع سردرآورده بود. سکینه یک شخصیت لجوج و غیرسیاسی بود و در حزب مقبولیت چندانی نداشت اما به نظر من ترس رضا آلتون از افشاگری احتمالی او از یک سو و روابط پنهان رضا با سرویس اطلاعاتی فرانسه و چند کشور دیگر، باعث شد سکینه از سر راه برداشته شود.”

عثمان اوجالان در خصوص فعالیت های آتی خود نیز گفت:” آرزوی من این است که به زودی به ترکیه بازگردم و به مقام شهرداری زادگاه خود اورفا برسم. من به یاد برادرم، نام سومین پسر خود را عبدالله گذاشته ام و مطمئنا پس از پایان جنگ و با بازگشت همه ما به ترکیه و آزاد شدن ۸هزار نفر از زندانیان پ.ک.ک، با توان سازمانی بالایی فعالیت های اجرایی و سیاسی دنبال خواهد شد.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *