۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • عبدالله اوجالان لیلا زانا را به مرگ و انحلال تهدید کرد

عبدالله اوجالان لیلا زانا را به مرگ و انحلال تهدید کرد

  • ۲۰ آبان ۱۴۰۱
  • ۳۵۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : پس از یکی از دیدارهای با عبدالله اوجالان در امرالی، اوجالان بیانیه‌هایی مبنی بر اهتمام سیاسی خود، مملو از تهدید و تطمیع که منجر به خونریزی می‌شود، ایراد کرد و قول داد لیلا زانا را از طریق هیئت بازدیدکننده (سری ثریا اوندر، پروین بولدان و) منحل کند. حقیقتی که گفتیم دردناک است، اما چون زبان به این صورت آمده مردود و مذموم است و مطمئناً پیشاپیش منحرف خواهید شد که منبع ذکر شده از کتابی به نام آزادی دموکراتیک است. و ساختن یک زندگی آزاد (یادداشت های ایمرالی)، که شامل یادداشت هایی از دیدار اوجالان با اعضای بدنه اجرایی حزب دمکراتیک خلق ها است. این کتاب توسط پ.ک.ک در آلمان چاپ شده و توسط انتشارات بین النهرین برای سال ۱۳۹۴ منتشر شده است.

تهدید عبدالله اوجالان به کشتن لیلا زانا به دو دلیل اصلی است که مهمترین آنها عبارتند از:

اولین مورد تمایل لیلا زانا برای ملاقات با عبدالله اوجالان در حضور مشاورانش است. این که با رفع خطر نهفته در ادامه وخامت و برای یافتن راه حل با حضور مستشاران و نه پیروان اوجالان و کاهش درگیری، همانطور که قبلاً اظهارات مثبتی برای متوقف کردن خشونت داده است و فرض می شود. ایجاد آرامش در طول زمان با توجه به غلبه بر مشکلات و آغاز مرحله جدیدی از روند مذاکره و یافتن راه حل سیاست به دور از جنگ.

دوم، رابطه لیلا زانا با مسعود بارزانی، که به دلیل تلاش برای سیاسی کردن مبارزات، یعنی مشارکت مثبت و مسالمت آمیز در زندگی سیاسی عمومی شناخته شده است. پ.ک.ک سال هاست در رسانه ها بوده است، در زمانی که هر کسی در قفسه ها قرار دارد. حزب اوجالان که نام پرزیدنت بارزانی را به خیانت و دیگر اتهامات رایج می‌برد، می‌تواند افشا شود، علاوه بر رد منطق جنگ از سوی لیلا که هنوز در آگاهی پ‌ک‌ک وجود دارد. لیلا زانا همچنین به یک چهره بین المللی تبدیل شده است که در محافل بین المللی شناخته شده است و از محبوبیت زیادی در بین کردها برخوردار است.

کسانی هستند که با انبوهی از توضیحات با چنین تحلیلی مقابله می کنند، بنابراین استدلال معتبر به هر دو دلیل در گفت و گوی کتاب فوق الذکر است که در ادامه از آن نقل می کنیم.

این گفت و گو که در آن عبدالله اوجالان لیلا زانا را تهدید به کشتن می کند، در طی یک نشست سنتی (۱۱ ژانویه ۲۰۱۴) با هیئت HDP (پروین بولدان، سری سوریا زیر نظر ادریس بالوکین) در امرالی انجام شد. در این جلسه یک افسر کشته شدگان ترک حضور داشت.

گفتگو:

– مورد لیلا هم هست. فکر کنم هاکان آن را با شما به اشتراک گذاشته است. دوست دارم نظرات شخصی شما را بدانم. آیا می دانید مشاوران لیلا چه کسانی هستند؟

سری، ادریس، پروین: ما نمی دانیم.

– عبدالله اوجالان: آیا قرار است آمریکا و اسرائیل را نیز شامل شود؟ شما چی فکر میکنید ؟

اوندر: ما احساس بی اعتمادی می کنیم. هر لحظه ممکن است همه چیز از کنترل خارج شود و این روند دشوار می شود.

بروین بولدان: فکر می کنم باید یک فرصت دیگر به آن بدهیم. اگر دوستان وارد شوند و با او صحبت کنند، شاید بتوان آن را برطرف کرد

اوجالان: آنها به لیلا گفتند که ملاقات با اوجالان یک موضوع جدی است. دستور بارزانی فرعی است. بدون صحبت های ما، آنها در وضعیت فعلی خود نبودند. سازمان به کار خود پایبند خواهد بود. به او بگویید ما یک جنبش سیاسی هستیم. اگر بخواهد سیاست کند، تاوانش را خواهد داد. این یک بازی نیست. آمدن با مشاور قابل قبول نیست.

– اوندر: من هم به آقا احمد پیشنهاد دادم که با او بیاید.

اوجالان: بگذار با تو بیاید. فکر کنم هفته بعد بیای.”

از دیالوگ ها به نظر می رسد که دلیل واقعی تهدید به مرگ تمایل زانا برای حضور در جلسه با مشاورانش بوده است. با این حال، اوجالان مشکوک است که مشاوران لیلا زانا با موساد اسرائیل و سیا ارتباط دارند. آنها ممکن است بخواهند به آنجا بروند تا او را ترور کنند، عبدالله اوجالان همیشه اظهارات لیلا زانا مبنی بر رفتن او به ملاقات با مشاورانش را یک تلاش احتمالی می داند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین