۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • عبدالباسط همو:پ.ک.ک می خواهد با ایجاد دردسر در اروپا چهره کردها را سیاه کند

عبدالباسط همو:پ.ک.ک می خواهد با ایجاد دردسر در اروپا چهره کردها را سیاه کند

  • ۱۸ دی ۱۴۰۱
  • ۲۲۵ بازدید
  • ۰

عبدالباسط همو، سیاستمدار کرد، درباره حملات خشونت‌آمیز در فرانسه گفت: «پ‌ک‌ک می‌خواهد چهره کردها و آرمان مردم کرد را در چشم اروپایی‌ها و دوستان کرد سیاه‌پوش کند».

به گزارش انجمن بی تاوان، عبدالباسط همو درباره حمله به مرکز فرهنگی احمد کایا در پاریس در ۲۳ ماه جاری که در آن ۳ کُرد کشته شدند، گفت: پیش از این نه تنها در پاریس، بلکه در بسیاری از موارد خشونت علیه خارجی ها در اروپا اتفاق افتاده است. زیرا همه نمی توانند خارجی ها را بپذیرند. اما این بار متأسفانه کردها قربانی این نفرت و نفرت شدند».

وی همچنین گفت: اما در عین حال تظاهرات هایی که خشونت نشان داده و باعث دردسر شده، چهره کردها و آرمان مردم کرد را در نزد اروپایی ها و دوستان کرد خدشه دار می کند.

همو همچنین گفت: این اقدامات خشونت آمیز و سوء استفاده هایی که در پاریس انجام شده است این تصویر را نشان می دهد که کردها وحشی هستند و به صلح و دموکراسی تعلق ندارند و نمی توانند با گفتگو و مذاکره حقوق خود را مطالبه کنند. بنابراین، این اقدامات و سوء استفاده ها در خدمت دشمنان کردها است».

وی همچنین گفت: اقدامات در پاریس و برافراشتن پرچم‌های پ‌ک‌ک و تصاویر اوجالان ما را به یاد حوادث سال ۱۹۹۳ آلمان می‌اندازد، زمانی که جاده‌های آلمان بسته شد، خودروها متوقف شد و اقتصاد این کشور آسیب دید، هرچند آلمان از آن استقبال کرد. کردها بعد از جنگ مسلحانه ۱۹۸۴ که روستاها و شهرهای کردنشین خالی شد، پ.ک.ک کردها را مجبور کرد به کشورهایی مانند آلمان مهاجرت کنند و در آنجا از آنها به عنوان پیاده نظام استفاده کردند و از آنها برای منافع خود استفاده کردند. امروز این اتفاقات در پاریس تکرار آن اتفاقات در آلمان است.»

همو گفت: این اقداماتی که پ‌ک‌ک امروز انجام می‌دهد و اروپا را به میدان نبرد خود تبدیل می‌کند، کردها را از حقوق و خواسته‌های اصلی خود دور می‌کند.

همو خاطرنشان کرد که “پ ک ک با برافراشتن پرچم های پ.ک.ک و تصاویر عبدالله اوجالان می خواهد نشان دهد که سرنوشت کردها در دست اوجالان و غارهای قندیل است.” این نیز بدان معناست که جنبش کرد در اروپا به وظیفه خود به طور کامل عمل نکرده و جنبش سیاسی کردستان ضعیف است. کردها و جنبش سیاسی کردستان نباید اجازه می دادند که وجهه کردها اینطور خدشه دار شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین