۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صلاح الدین دمیرتاش: خلع سلاح پ.ک.ک تا عید نوروز واقع بینانه نیست

صلاح الدین دمیرتاش: خلع سلاح پ.ک.ک تا عید نوروز واقع بینانه نیست

  • ۲ اسفند ۱۳۹۳
  • ۳۱۰ بازدید
  • ۰
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها تاکید کرد که با توجه به واقعیت های موجود امکان خلع سلاح پ.ک.ک تا عید نوروز وجود ندارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی اعلام کرد: اگر قرار باشد بیانیه مشترکی درخصوص روند صلح منتشر شود؛ بایدمذاکرات عمیق و مستقیم دولت و پ.ک.ک آغاز شود. در مقابل آن نیز پ.ک.ک و کنگره جوامع کرد نیز وظایف خود برای دموکراتیزه کردن و بنا کردن صلح را انجام خواهند داد. در خصوص انتشار پیام نیز از جانب عبدالله اوجالان، رهبر دربند پ.ک.ک هنوز مذاکرات و گفتگو ها ادامه دارد ولی انتشار پیام وابسته به اقدامات متقابل حکومت است. اظهارات و رفتار حکومت ترکیه باعث به وجود آمدن فضایی در افکار عمومی شده است که این انتظار را به وجود آورده است که «پ.ک.ک در ماه مارس خلع سلاح خواهد شد ». این انتظارات، باعث شده است که صدور پیام و بیانیه مشترک به تاخیر بیفتد.
دمیرتاش تاکید کرد: باید بگویم، اگر قرار باشد در ماه مارس پ.ک.ک خلع سلاح شود ما مخالف این موضوع نیستیم. ولی می دانیم که خلع سلاح پ.ک.ک تا ماه مارس واقع بینانه نخواهد بود. خلع سلاح پ.ک.ک را تا عید نوروز غیرمنطقی می دانیم ولی این به معنی مخالفت با خلع سلاح نیست بلکه با توجه به واقعیت ها امکان آن وجود ندارد.
وی در ادامه اظهارات خود در خصوص بسته جدید امنیتی گفت: دیدگاه ما در خصوص این بسته تا چه اندازه واقعیت داشته است را خشونت های نمایندگان حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه کاملا اثبات کرد. ذهنیت این طرح دقیقا همین موضوع است، اگر این طرح تصویب شد در خیابان ها نیز شاهد همین خشونت ها خواهیم بود. مقاومت ما در مقابل این طرح همچنان ادامه دارد. برای مقابله با تصویب شدن این طرح تمام اقدامات خود را انجام خواهیم داد و هر آنچه از دستمان برآید را دریغ نخواهیم کرد. نخست وزیر ترکیه در اظهارات اخیر خود ما را اغتشاشگر معرفی کرده است. ما به غیر از ۲ ماده این طرح که در خصوص مواد مخدر است؛ بقیه ماده های این بسته امنیتی را قبول نداریم ومعتقدیم باید از دستورکارمجلس خارج شود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *