۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صلاح الدین دمیرتاش از ملاقات با اوجالان می گوید

صلاح الدین دمیرتاش از ملاقات با اوجالان می گوید

  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۲
  • ۳۵۶ بازدید
  • ۰

رهبر حزب صلح و دموکراسی در گفتگو با خبرنگاران درباره ی خواسته های اوجالان و نقشه ی راه مذاکرات صلح، صحبت کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز، صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره ی محتوای گفتگوهای اخیر خود با عبدالله اوجالان درباره ی خواسته های رهبر زندانی پ.ک.ک و نقشه ی راه مذاکرات صلح، صحبت کرد.
جمله ای که اوجالان را خشمگین می کند
دمیرتاش به خبرنگاران گفت:«یکی از جملاتی که به شدت اوجالان را خشمگین می کند؛ موضوع عفو است. او اعلام کرد که برخی از مقامات و نیز تعدادی از تحلیل گران سیاسی، در اظهارات و نوشته های خود مدعی شده اند که اوجالان به دنبال کسب عفو بوده و از حکومت ترکیه طلب بخشش کرده است. اوجالان این موضوع را به شدت تکذیب کرده و اعلام کرد که طی سالیان دشوار حبس، هیچ گاه چیزی برای خود نخواسته و مساله ی طلب عفو نیز مطلقا صحت ندارد.»
عکس های جدید اوجالان
رهبر حزب صلح و دموکراسی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص عکس های گرفته شده از اوجالان گفت:« ما از وزیر دادگستری خواستیم به ما اجازه دهند از اوجالان عکس بگیریم. اما ایشان اعلام کردند که خودشان عکاس ویژه ای را به جزیره می فرستند. آنان به قول خود عمل کرده و از اوجالان چندین قطعه عکس گرفته و این عکس ها را چند روز پیش در اختیار ما گذاشتند. اما به صورت قاطعانه و شفاف از ما قول گرفتند که بدون هماهنگی با مقامات وزارت دادگستری این عکس ها را منتشر نکنیم. ما نیز بر سر عهد خود ایستاده یم و تا زمانی که دولت اجازه ندهد، تصاویر اوجالان را منتشر نخواهیم کرد. در پاسخ به کنجکاوی خبرنگاران نیز می توانم بگویم که تغییرات فیزیکی و جسمی یک انسان ۶۵ ساله، در اوجالان مشاهده می شود و او را با سبیل و موهای سیاه نخواهید دید.»
تقسیم کار بین اوجالان و دولت
صلاح الدین دمیرتاش در ادامه افزود:« در ملاقات اخیر، اوجالان بر این موضوع تاکید کرد که لازم است در چهارچوب مذاکرات صلح، یک تقسیم کار عادلانه و منطقی بین وی و دولت صورت بگیرد. به این معنی که اوجالان، اتمام پروژه ی عقب نشینی، بر زمین گذاشتن سلاح و پایان دادن به فعالیت مسلحانه ی پ.ک.ک را بر عهده می گیرد و انتظار دارد که دولت نیز پروژه ی هموارسازی راه فعالیت سیاسی و رسمی برای همه ی اعضای پ.ک.ک و عادی سازی شرایط کلی آنان را عهده دار شود.»
اگر به درخواست اوجالان عمل نشود
صلاح الیدن دمیرتاش در پایان افزود:«اوجالان خواستار آن است که در گام ها و مقاطع بعدی مذاکرات صلح، دارای یک نقش استراتژیک و مهم باشد و درصورتی که چنین زمینه ای از سوی دولت فراهم نشود، بدون شک پ.ک.ک نیز تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد کرد. اگر دولت ترکیه مطابق قول و تعهدات قبلی خود، پاکت تغییرات دموکراسی را در روز نخست ماه جاری میلادی می گشود و راه را برای برخی تغییرات سیاسی هموار می کرد، عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک متوقف نمی شد.»
رهبر حزب صلح و دموکراسی از این موضوع خبر داد که طی روزهای آتی برای انتقال نامه و پیام های جدید اوجالان به سران پ.ک.ک، همراه با پروین بولدان و سری ثریا اُندر به کوهستان قندیل در اقلیم کردستان عراق سفر می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین