۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • شبکه گسترده قاچاق کودکان و نوجوانان در سوریه توسط گروه تروریستی پ.ک.ک به راه افتاده است

شبکه گسترده قاچاق کودکان و نوجوانان در سوریه توسط گروه تروریستی پ.ک.ک به راه افتاده است

  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
  • ۲۹۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروه تروریستی پ.ک.ک و شاخه سوری آن، YPG، همچنان به ربودن اجباری کودکان و تلقین به آنها ادامه می دهند و قوانین بین المللی را نقض می کنند و مانع از ملاقات یا تماس کودکان با خانواده هایشان می شوند.

بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری آناتولی (AA) از اداره مهاجرت به دست آورده است، تلاش ها برای شناسایی کودکان ربوده شده توسط پ ک ک و دیگر گروه های تروریستی به عنوان قربانیان قاچاق انسان ادامه دارد. در این محدوده، این اداره ۱۵ کودک را که به زور به خدمت گرفته شده اند، که دو نفر از آنها سوری هستند، به عنوان قربانیان قاچاق انسان معرفی کرده است.

کودکانی که در سنین حدود ۹ تا ۱۷ سال در طول تجربه وحشتناک خود در پ.ک.ک بودند، شیوه ها و روش هایی را که سازمان تروریستی برای فریب دادن کودکان به گروه استفاده می کند، توضیح داده اند.

یک کودک سوری که در سن ۱۴ سالگی به پ‌ک‌ک پیوست و از گروه تروریستی گریخت، گفت که پ‌ک‌ک در استان حلب سوریه فعالیت‌های متعددی انجام داده است. این کودک با بیان اینکه توسط دوستانش متقاعد شده بود در “جلسات” پ.ک.ک شرکت کند، گفت که پ.ک.ک به آنها گفت که برای “بزرگ شدن” آنها در دریک آموزش خواهند دید و سپس باز خواهند گشت.

گروهی از بچه ها به منطقه اعزام شدند و به مدت یک ماه و نیم آموزش دیدند. با این حال، پس از آموزش، زمانی که بچه ها سعی کردند به خانه های خود برگردند، پ.ک.ک گفت که آنها اکنون در پ.ک.ک استخدام شده اند و نمی توانند آنجا را ترک کنند.

به کودک گفته شد: “شما چریک خواهید شد، خانواده خود را فراموش کنید.”

او به همراه دو کودک دیگر به منطقه گاره عراق، جایی که پ‌ک‌ک حضور قوی دارد، فرستاده شد و توانست در مدت حضورش در متینا از این گروه بگریزد.

«ما در غاری در زاپ و متینا اقامت داشتیم. آنجا به ما آموزش های سیاسی و نظامی دادند.»

وی ادامه داد که پ‌ک‌ک روابط اعضای خود و خانواده‌هایشان را قطع می‌کند و در عین حال به آنها القا می‌کند که ترکیه بزرگترین دشمن آنهاست.

آنها به ما گفتند که ترکیه بزرگترین دشمن ماست. آنها تبلیغات می کردند تا اعضا به خانواده و آزادی خود نرسند.» او با بیان اینکه از تصمیم خود برای ترک گروه خوشحال است و از دیگران نیز می خواهد که اسلحه خود را زمین بگذارند و برگردند، گفت.

در همین حال، منابع محلی به خبرگزاری AA گفتند که YPG اخیرا یک پسر ۱۵ ساله دیگر را در شهر حسکه در شمال شرق سوریه به خدمت گرفته است.

به گفته منابع محلی، تروریست های YPG در ۲۶ ژانویه، محمد آزاد حسن را که در سال ۲۰۰۷ در حسکه به دنیا آمده بود، ربودند تا او را در جوخه “کودک جنگجو” خود جذب کنند.

خانواده این پسر در شبکه های اجتماعی خواستار آزادی او شده اند.

بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر سوریه (SNHR) که در ۱۶ دسامبر منتشر شد، این گروه تروریستی حداقل ۱۹ کودک را بین ۱ تا ۱۵ دسامبر سال گذشته ربود.

عضوگیری و استثمار کودکان توسط این گروه تروریستی در این کشور جنگ زده نیز بازتابی از گزارش های سازمان ملل بوده است.

در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰، شورای حقوق بشر سازمان ملل یافته هایی را به اشتراک گذاشت که تروریست های YPG/PKK از کودکان به عنوان جنگجو در سوریه استفاده می کنند.

اگرچه PKK/YPG در ابتدا با تماس ژنو – یک سازمان بشردوستانه سوئیسی که برای “حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه” کار می‌کند – تعهدی را برای توقف استفاده از کودکان سرباز در سال ۲۰۱۴ امضا کرد، اما از آن زمان استفاده از کودک سرباز تنها افزایش یافته است.

اواخر سال گذشته، والدین کودکانی که توسط YPG ربوده شده بودند، در مقابل مقر سازمان ملل در قامشلی، شمال شرق سوریه، تظاهرات کردند. حدود ۳۰ نفر پس از اینکه چندین کودک، که گفته می‌شود دختر بودند، به زور توسط تروریست‌های YPG، گروهی که عمدتاً تحت حمایت ایالات متحده تحت پوشش مبارزه با داعش بودند، جذب شدند، جمع شدند.

پ.ک.ک از زمان تأسیس خود حداقل یک کودک را از خانواده هایی که در حمایت از این گروه «مالیات پرداخت نمی کنند» به زور گرفته است. پ.ک.ک برای تکمیل صفوف خود، به طور مداوم به روستاها حمله کرده و جوانان ۱۵ تا ۲۰ ساله را از طریق خشونت ربوده است. پ‌ک‌ک علاوه بر سربازگیری اجباری، کمپین‌های تبلیغاتی را نیز انجام می‌دهد که عمدتاً دانشجویان دانشگاه را هدف قرار می‌دهند. بر اساس اظهارات اعضای اسیر یا تسلیم شده این سازمان، رویکرد این گروه تروریستی تا حد زیادی ثابت مانده است.

پ‌ک‌ک در بیش از ۴۰ سال کارزار تروریستی خود علیه ترکیه که در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار گرفته است، مسئول کشته شدن ۴۰۰۰۰ نفر از جمله زنان، کودکان و نوزادان بوده است.

برای پایان دادن به تهدیدات این گروه تروریستی برای ترکیه و جنایات مردم محلی، آنکارا چندین عملیات ضد تروریستی را انجام داده و در عین حال امنیت مردم شمال سوریه را تضمین می کند.

وزارت دفاع ترکیه روز شنبه اعلام کرد که ارتش ترکیه تنها در هفته گذشته پنج تروریست از YPG را که تیراندازی کرده و قصد نفوذ به منطقه تحت کنترل ارتش در شمال سوریه را داشتند، از بین برد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرد، گفت: تروریست‌ها به سوی نیروهای ترکیه آتش گشودند و سعی کردند وارد منطقه عملیات چشمه صلح شوند.

ترکیه عملیات چشمه صلح را در سال ۲۰۱۹ علیه YPG در مناطق تل ابیض و راس العین در شمال سوریه انجام داد تا از ایجاد کریدور ترور در امتداد مرز جنوبی خود جلوگیری کند و همچنین صلح و ثبات را در منطقه به ارمغان آورد.

پس از اتمام عملیات، مقامات ترکیه بر تامین امنیت منطقه و ایجاد شرایط لازم برای بازگشت غیرنظامیان آواره ناشی از تروریسم تمرکز کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین