۶ مرداد ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • سیاست های PKK و PYD باعث فروپاشی زیرساخت های مناطق کردنشین سوریه شده است

سیاست های PKK و PYD باعث فروپاشی زیرساخت های مناطق کردنشین سوریه شده است

  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • ۶۲ بازدید
  • ۰

یکی از افراد شاخص کرد سوریه روز شنبه تأیید کرد که سیاست‌های مدنی، نظامی و اقتصادی گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در مناطق کردنشین سوریه باعث فروپاشی زیرساخت‌های جامعه کرد در سوریه شده است.

به گزارش انجمن بی تاوان، محمد جمعان، یکی از اعضای کمیته سیاسی حزب یکیتی کردستان – سوریه گفت: ممکن است برای برخی به نظر برسد که درگیری بین ترکیه و پ.ک.ک این است که یک گروه وجود دارد که می خواهد طرف دیگر را حذف کند. اما در عمل فقط در روش‌ها با هم تفاوت دارند و از جمله پیامدهای این درگیری این است که پ.ک.ک باید منطقه را نابود کند، حمله کند و بی‌ثبات کند.»

جمعان افزود: طرف ترک با صدای بلند می گوید، دائماً جنگ وجودی را اعلام می کند و برای ایجاد بی ثباتی، کشتار و ویرانی در منطقه، حملات نظامی، رسانه ای و از هر جهت انجام می دهد.

او گفت: «پ‌ک‌ک به نوبه خود مبارزه خود را به سوریه منتقل کرد و در آنجا منطقه را به یک منطقه نظامی تبدیل کرد و مردم، کودکان و همه ما را در جنگی آشکار، نابرابر، نامشخص و مبهم با ترکیه فرو برد. این سازمان در حال اجرای وعده هایی است که رهبر گروه عبدالله اوجالان به حافظ اسد برای خالی کردن منطقه داده است و به این ترتیب می بینیم که پیامدهای این درگیری بر کردهای سوریه فاجعه بار است، از جمله: تخریب زیرساخت ها، توقف طبیعی و فرهنگی. توسعه و همچنین خالی شدن منطقه از مردم آن.»

جمعان خاطرنشان کرد: گرسنگی و از بین رفتن معیشت مردم منجر به مهاجرت دسته جمعی نسل جوان می شود و این باعث می شود که منطقه مهمترین ثروت یعنی ثروت انسانی را از دست بدهد و در نتیجه تحولات جمعیتی-سیاسی اتفاق بیفتد.

محمد جمعه در خاتمه گفت: «سیاست های مدنی، نظامی، اقتصادی و غیره پ.ک.ک و PYD در مناطق کردنشین و نوع برخورد آنها با طرف های بین المللی در کل منطقه باعث فروپاشی زیرساخت های جامعه کردی و در نتیجه از دست دادن چشم‌اندازهای آینده شده است. کُردها به دلیل از دست دادن امنیت، مجبور به ترک سرزمین و خانه خود می شوند،دغدغه اصلی آنها برگرداندن کودکان ربوده شده توسط پ.ک.ک شده است. سیستم آموزشی ایدئولوژیک شده است و گرسنگی شدید بر مردم حکمفرما شده است. همه این عوامل باعث شده است که شهروند کرد فقط ببیند… «فرار و هجرت راه نجات او و خانواده اش است».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین