۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اوجالان پ ک ک را گدا خواند

  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
  • ۳۲۶ بازدید
  • ۰

اوجالان اعلام کرده که دیدیه دروگبا و منش فکری او می تواند الگوی مناسبی برای سیاستمداران کُرد باشد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : ایوب جان تحلیل گر مشهور ترکیه و سردبیر روزنامه ی رادیکال این کشور، در مقاله ی امروز خود به ارئه ی اطلاعاتی از آخرین ملاقات عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک و دو نماینده ی کُرد دمیرتاش و بولدان پرداخت. در این مقاله آمده است:« دمیرتاش در این ملاقات در مورد اقدامات حزب صلح و دموکراسی و کنگره ی جامعه ی دموکراتیک در مورد تحریم کلاس ها و موضوع آموزش زبان کُردی توضیحاتی ارائه می دهد. اوجالان در پاسخ به او می گوید: به جای این که مانند گداها رفتار کنید، یاد بگیرید که مانند دیدیه دروگبا عمل کنید.»
ایوب جان در ادامه نوشته است:« همه می دانند که اوجالان طرفدار دوآتشه ی تیم فوتبال گالاتاسارای ترکیه است و از آن جایی که دروگبا در این تیم بازی می کند، اوجالان همه ی حرکات او را زیر نظر گرفته و از حزب صلح و دموکراسی خواسته تا او را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند. وی همچنین در مورد توقف عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک اعلام کرده که حتی در صورت تداوم این روند و عدم خروج نیروهای پ.ک.ک از ترکیه، آتش بس حتما باید حفظ شود. اوجالان خوب می داند که دروگبا با درآمدهای فوتبالی خود، در شهر و روستای زادگاه خود در ساحل عاج، بیمارستان و مدرسه ساخته، برای مبارزه با جنگ داخلی جلوی دوربین رفته و آواز خوانده است و در یک کلام تمام زندگی خود را وقف صلح کرده و کفش طلایی، مدال و جوایز خود را در ساحل عاج به مخالفین اهدا کرده تا نشان دهد که با همه ی مردم کشورش دوست است.»
دیدیه دروگبا بازیکن ۳۵ ساله ی فوتبال و اهل ساحل عاج است. دروگبا برای نقشی که در روند صلح کشورش بازی کرده‌، تحسین شده‌است. بعد از این که ساحل عاج به جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ صعود کرد، وی از طرفین جنگ درخواست کرد که سلاح‌های خود را زمین بگذارند و این درخواست منجر به پایان جنگ داخلی پنج ساله در ساحل عاج شد. دروگبا همچنین به برگزاری یک بازی مقدماتی جام ملت‌های آفریقا در شهر بواک ساحل عاج که مرکز شورشی‌ها بود، کمک کرد. تلاش‌های وی برای صلح باعث شد که مجله تایم وی را در لیست ۱۰۰ فرد موثر جهان در سال ۲۰۱۰ قرار دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *