۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سناریوی اردوغان و اوجالان در حال تکمیل شدن است

سناریوی اردوغان و اوجالان در حال تکمیل شدن است

  • ۱۹ تیر ۱۳۹۲
  • ۲۶۲ بازدید
  • ۰

هربار با فرستادن محمد اوجالان به جزیره، پیام‌هایی به اوجالان مخابره می‌شوند که نتیجه‌ی آن تکمیل سناریوی اردوغان و اوجالان است. محمد خود نیز به این موضوع اعتراف کرده که هم‌اکنون نقش یک جاسوس دو جانبه را بازی می‌کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : محمد اوجالان با برادر خود عبدالله اوجالان دیدار کرد. محمد اوجالان درباره‌ی این دیدار اذعان داشت که برادرش از لحاظ تندرستی و سلامت، دارای وضعیت مناسبی نیست و گفته که گلو، دهان و بینی‌اش سوزش دارد و دچار ریزش اشک شده و همچنین لکه‌های کوچکی هم بر روی زبان وی به وجود آمده‌اند.

محمد در ادامه اشاره کرد که برادرش را تاکنون اینچنین کسل ندیده و این از فرط مریضی و عدم سلامت وی است. محمد اوجالان باردیگر از دولت درخواست کرد تا زمینه‌ را برای یک تیم پزشکی مستقل برای معاینه و معالجه‌ی اوجالان مهیا کند. این درحالیست که دو روز قبل نیز زمزمه‌هایی درخصوص آزادی وی به شرط تأیید مریضیش توسط تیم پزشکان مستقل در رسانه‌ها منتشر شد. طرف اصلی این خبر منتشره، وزیر عدالت ترکیه بود که گفته بود با تصویب این ماده در پارلمان ـ مبنی بر اینکه زندانیان مریض آزاد شوند ـ اوجالان به همراه دیگر زندانیان مریض آزاد خواهد شد. گفتنی است این همان بازی اردوغان برای آزادی اوجالان است. چراکه هربار با فرستادن محمد اوجالان به جزیره، پیام‌هایی به اوجالان مخابره می‌شوند که نتیجه‌ی آن تکمیل سناریوی اردوغان و اوجالان است. محمد خود نیز به این موضوع اعتراف کرده که هم‌اکنون نقش یک جاسوس دو جانبه را بازی می‌کند.

نکته‌ی قابل تأمل در ملاقات اینبار، بحث و گفتگوی ۲۰ دقیقه‌یی درخصوص اورفا (زادگاه اوجالان) بود. محمد می‌گوید با وجود اینکه وقت ملاقات فقط یک ساعت بود، اما برادرش ۲۰ دقیقه از تمام این وقت را به مسائل مربوط به اورفا اختصاص داده است و در آخر هم در باره‌ی پروسه‌ی آزادی اورفا گفته است. اوجالان از کردستان بزرگ شروع کرد و حالا هم به اورفا اکتفا کرده، البته اگر دولت با آن هم موافقت کند. ناگفته نماند بازی اوجالان از همان ابتدا تاکنون، حول محور اورفا می‌چرخید. در داخل پ‌ک‌ک‌ و بعداً فرقه‌های تابعه‌ی آن نیز، اورفا هم بعنوان جغرافیا و هم به لحاظ شخصیت مردمان آن از جنبه‌ی هوش، استعداد و …کانون توجهات بوده و آنان که زادگاهشان اورفاست، از اولویت و مقام خاصی برخوردارند. همچنان که مشاهده می‌شود، هنوز هم هسته‌ی مرکزی پ‌ک‌ک در دست اورفایی‌هاست. این قداست را اوجالان طی سال‌های متمادی در ذهن و فکر اعضای فرقه‌ی تحت امرش، طراحی و تزریق کرده است.

اوجالان در کتاب دفاعیات خود، بخش ویژه‌یی را به اورفا اختصاص داده و آنجا را مرکز پیامبران معرفی کرده و به نوعی خواستار پیوند دادن خود به خاندان حضرت ابراهیم است. چراکه گفته می‌شود حضرت ابراهیم از این سرزمین قیام کرده است. حال سؤال اینجاست که آیا واقعاً اوجالان اینقدر به محل تولدش تعصب دارد که تا این حد از آن می‌گوید؟ آیا کانون تمام بازی‌های اوجالان طی این سال‌ها، همین جغرافیا بوده است؟ آیا دلیل خاصی برای این کار وجود دارد؟ آیا این همان سرزمینی است که یهودیان توجه خاصی به آن دارند؟ و …

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *