۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • همکاری های پشت پرده اوجالان و سران صلح و دموکراسی

همکاری های پشت پرده اوجالان و سران صلح و دموکراسی

  • ۱۹ تیر ۱۳۹۲
  • ۳۲۱ بازدید
  • ۰

همکاری های پشت پرده اوجالان و سران حزب صلح و دموکراسی از دلایل اصلی عدم ملاقات وکلای اوجالان می باشد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : روند پروسه صلح امرالی یک طرفه و به نفع دولت اردوغان در حال پیشروی می باشد ، مرحله اول صلح بدون اینکه دولت اردوغان کامی مثبت در این زمینه از خود نشان دهد به اتمام رسید، و اکنون در مرحله دوم پروسه به سر می بریم ولی همچنان اقدام مثبتی از از سوی دولت ترکیه به چشم نمی خورد .
مهمترین سوالی را که افکار عمومی را به خود مشغول کرده است ، ممانعت از ملاقات وکلای اوجالان با وی می باشد،وکلای عبدالله اوجالان از سال ۲۰۱۱ هیچ گونه ملاقاتی با موکل خود نداشته اند و مقامات ترکیه با بهانه قرار دادن «خراب‌بودن کشتی» و «نامساعد بودن هوا» از سفر وکلا به امرالی ممانعت کرده اند.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که همکاری های پشت پرده اوجالان و سران حزب صلح و دموکراسی با دولت اردوغان از دلایل عدم حضور و کلا در زندان امرالی می باشد، علی رغم اینکه در شرایط کنونی روند مذاکرات به نفع دولت ترکیه در حال پیشروی است ، لزومی ندارد که دولت از دیدار وکلای اوجالان در امرالی امتناء ورزد. وکلای عبدالله اوجالان به منظور انجام دیدار هفتگی با موکل خود, باردیگر به دادستانی بورسا مراجعه کردند، ولی همانند همیشه از ملاقات با اوجالان خوداری شد.
اردوغان توانسته است به راحتی عبدالله اوجالان و سران حزب صلح و دموکراسی را که پیام رسانان اوجالان در موضوع پروسه صلح می باشند ،تحت سلطه و اختیار خود در آورد.
با وجود وکلای قانونی اوجالان الزامی نیست که صلاح الدین دمیرتاش دیدگاه ها و سخنان اوجالان را به جامعه انتقال دهد، رساندن سخنان و نظرات اوجالان به گوش کُردهای ترکیه بایستی توسط نمایندگان قانونی و برگزیده شده از سوی پ ک ک و یا وکلای قانونی اوجالان انجام پذیرد و نه نماینده مجلسی را که همیشه با دولت در تعامل و همکاری می باشد!!! یقیناً سران این حزب امتیازی از نخست وزیر ترکیه دریافت کرده اند که به این شکل روند صلح را یکطرفه پیش می برند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین