۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ستاد عالی انتخابات حزب دمکرات کردستان عراق:رفتارهای غیر قانونی پ.ک.ک را متوقف کنید

ستاد عالی انتخابات حزب دمکرات کردستان عراق:رفتارهای غیر قانونی پ.ک.ک را متوقف کنید

  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰
  • ۳۲۱ بازدید
  • ۰

“مایه تاسف است که یک گروه غیر قانونی و غیر عراقی از فعالیت‌های انتخاباتی و آزادی بیان جلوگیری کند”

حزب دمکرات کردستان عراق در اطلاعیه‌ای خواستار توقف رفتارهای غیر قانونی گروه تروریستی (پ ک ک) در منطقه شنگال شد.

متن اطلاعیه ستاد عالی انتخابات حزب دمکرات کردستان عراق :

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از ستاد انتخابات حزب دمکرات کردستان عراق، ساعت ١١ قبل از ظهر روز شنبه ١٠ مهر ١۴٠٠، در منطقه شنگال یک گروه مسلح غیر عراقی با زور اسلحه و تهدید به نامزدهای حزب دمکرات کردستان عراق اجازه ندادند که برای فعالیت‌های انتخاباتی مجلس نمایندگان عراق وارد آن منطقه شوند.

آن گروه مسلح مدتی طولانی‌ست که به شکلی غیرقانونی خود را بر منطقه تحمیل کرده و مانع عادی سازی اوضاع شنگال و بازگشت مردم به مناطق خود شده است. همچنین باعث ایجاد آشفتگی شده و از اجرای توافق میان دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال برای عادی سازی اوضاع شنگال ممانعت کرده است.

مایه تاسف است که یک گروه غیر قانونی و غیر عراقی به سهولت مانع عادی سازی اوضاع در منطقه شنگال شود و همزمان از فعالیت‌های انتخاباتی و آزادی بیان جلوگیری کند که مهمترین حق قانونی و دمکراتیک اقلیت‌های عراق است. بر پایه ماده ٣٨ قانون اساسی عراق فدرال و ماده ٢٢ قانون انتخابات عراق، دولت عراق متعهد است که در فرایند انتخابات از نامزدها محافظت کند. سهل انگاری دولت فدرال و سیستم امنیت ملی و جهات مربوطه نسبت به آن رفتارهای غیر قانونی و ناروای شبه نظامیان پ ک ک باعث تعجب است.

به همین دلیل از دولت فدرال عراق و کمیساریای عالی انتخابات می‌خواهیم که بلافاصله ممانعت‌های شبه نظامیان پ ک ک و تخلفات مشابه در منطقه شنگال و استان نینوا را متوقف کنند، متخلفین را مجازات کرده و فضایی مناسب برای تحقق حقوق مردم و فرایند دمکراتیک انتخابات فراهم کنند. تداوم این تخلفات ارتکاب جرم علیه انتخابات و حقوق مردم و اعضا و هوادارن حزب دمکرات کردستان عراق است و بیش از این نیز قابل قبول نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *