۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روی دیگر سیاست

  • ۱۱ آذر ۱۳۹۱
  • ۳۴۳ بازدید
  • ۰

چند روز پیش رجب طیب اردوغان درخصوص لغو مصونیت قضایی نمایندگان حزب صلح و دمکراسی (شاخه‌ی شهری پ‌ک‌ک) در مجلس ترکیه گفته بود. در ادامه‌ی این صحبت‌ها عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه درباره لغو مصونیت قضایی نمایندگان حزب صلح و دموکراسی و فراهم آوردن زمینه دستگیری آنان گفت:« قطعاً حمایت از ترور، در آغوش گرفتن تروریست‌ها و عکس یادگاری گرفتن با آنان و تشویق مردم به برداشتن سلاح، اقداماتی است که در هیچ کدام از دموکراسی های جهان قابل قبول نیست و رفتار نمایندگان حزب صلح و دموکراسی شایان تندترین انتقادهاست. اما به اعتقاد من اگر بخواهیم یک بار دیگر همچون گذشته برخورد کرده و آنان را از مجلس دور کنیم، ترکیه را به سوی یک بن بست سیاسی سوق داده و راه دموکراسی و توسعه سیاسی کشور مسدود خواهد شد.»
وی در ادامه افزود:« در حال حاضر گروه تروریستی پ‌ک‌ک در ضعیف ترین حالت ممکن است و تلفات سنگین این گروه در سال جاری، آنان را وادار کرده که برای دست زدن به تبلیغات، اقدامات خشن و تروریستی صورت دهند اما نیروهای نظامی و امنیتی ما با تمام توان در برابر آنان ایستانده اند.»
محمدعلی شاهین معاون رهبر حزب عدالت و توسعه نیز در این خصوص گفت:« من نیز انتقادات تندی علیه رفتارهای غیرقانونی نمایندگان حزب صلح و دموکراسی دارم. با این وجود مخالف دستگیری آنان هستم.»
اما چرا؟

این سئوالی است که به عقیده‌ی بسیاری از سیاستمداران ترکیه، بعنوان «روی دیگر سیاست» خوانده می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *