۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • روزنامه فرانسوی : پ.ک.ک بمب ساعتی در اروپاست

روزنامه فرانسوی : پ.ک.ک بمب ساعتی در اروپاست

  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
  • ۳۴۸ بازدید
  • ۰
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : در سال‌های اخیر، پ‌ک‌ک که توسط اتحادیه اروپا (EU) به عنوان یک «سازمان تروریستی» طبقه‌بندی شده است، به نظر می‌رسد دست آزاد دارد تا بدون مجازات در سراسر اروپا عمل کند.
به عقیده سلیل یلماز، دبیرکل و مدیر روابط بین‌الملل کوجپ اینترنشنال، یک سازمان غیردولتی حاضر در ۱۴ کشور، «بعد از ۱۱ سپتامبر، کشورهایی مانند آلمان، فرانسه یا بلژیک میدان را برای PKK باز گذاشتند».
او می گوید که این کشورها با ممنوع کردن جلسات وزرای کشوری که در تأسیس شورای اروپا شرکت داشتند و به گروه های تروریستی اجازه می دهند در آنها چادر بزنند، با یکدیگر در تضاد هستند.
برای او تردیدی وجود ندارد: «سیاست استانداردهای دوگانه آغاز شده است و همه جهان متوجه آن هستند».
یلماز با ابراز تأسف از سیاست “دشمن دشمن من دوست من است”، خاطرنشان می کند که اتحادیه اروپا هنوز از خطر پ.ک.ک آگاه نیست. اروپا نیز مانند ترکیه در خطر بزرگی قرار دارد. اعضای پ‌ک‌ک که در آنجا مستقر شده‌اند از حمله به مردم یا مکان‌هایی که ترک‌ها در آن تردد می‌کنند دریغ نمی‌کنند و این من را بسیار نگران می‌کند.
او با انتقاد از مطالب رسانه‌ای که افکار عمومی را گمراه می‌کند، می‌گوید: «رسانه‌های اروپایی بر این باورند که پ‌ک‌ک در حال مبارزه با دولتی است که به حقوق مردم ظلم می‌کند و به حقوق آنها احترام نمی‌گذارد. با این حال، این اطلاعات کاملا گمراه کننده است. و اضافه شود: «افکار عمومی اروپا این احساس را دارد که پ‌ک‌ک فقط سربازان را می‌کشد. با این حال، اولین قربانیان نه تنها غیرنظامیان، بلکه جمعیت‌های کرد تبار نیز هستند. »

به منظور اثبات حقیقت، COJEP International کنفرانس هایی را در داخل نهادهای بین المللی سازماندهی می کند و گروه های دوستی پارلمان های ملی را مورد خطاب قرار می دهد تا آنها را نسبت به خطرات ناشی از کشورهایشان هشدار دهد. در فوریه گذشته، این انجمن یک نمایشگاه عکس در مورد قربانیان غیرنظامی PKK برگزار کرد.
به گفته این ژئوپلیتیک، در فرانسه، رهبرانی که سازمان غیردولتی به آنها نزدیک می شود، خطری را که پ.ک.ک نشان می دهد، تشخیص می دهند، اما به گفته این ژئوپلیتیک، به دلایل انتخاباتی این را نمی گویند. به همین دلیل است که NGO با مخاطب قرار دادن مستقیم طرف های ذینفع به همین مسیر ادامه می دهد. علاوه بر این، در ۲۳ مارس، COJEP کنفرانسی با عنوان “PKK در اروپا و مسائل امنیتی” ترتیب خواهد داد. این کنفرانس به مناسبت سی و چهارمین اجلاس حقوق بشر سازمان ملل متحد برگزار می شود.
یلماز می‌گوید: «ما می‌خواهیم با مشارکت سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی و فعال‌ترین رله‌های دیپلماتیک توجه را به خطرات و پیامدهای مضر تروریسم بین‌المللی جلب کنیم».
علاوه بر این، او توصیه می‌کند که از سازمان‌های غیردولتی ترکیه در اروپا خواسته می‌شود که زمان و منابع بیشتری را برای افزایش آگاهی عمومی در مورد خطر این گروه‌های تروریستی، از جمله پ‌ک‌ک و داعش، که می‌توانند خاورمیانه را بی‌ثبات کنند تا اروپا، اختصاص دهند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین