۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رد پای تروریست‌های پ‌ک‌ک در اردوگاه‌های پناهجویان در یونان

رد پای تروریست‌های پ‌ک‌ک در اردوگاه‌های پناهجویان در یونان

  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
  • ۲۸۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، یک روزنامه ترکیه‌ای روز دوشنبه مدعی شد که اردوگاه‌های پناهجویان در یونان مبدل به پایگاه تروریست‌های «پ‌ک‌ک» شده و اعضای آن از این مکان برای امور آموزشی و تبلیغی استفاده می‌کنند.

روزنامه «دیلی صباح» بر اساس تصاویری که اخیراً از اردوگاه پناهجویان در «لاوریون» در یونان به دست آورده مدعی شد که این مکان به پایگاهی برای تروریست‌های پ‌ک‌ک مبدل شده است.

به نوشته این روزنامه، اردوگاهی که در فیلم دیده می‌شود شبیه یک پایگاه تروریستی است که نمادهای تروریستی و تصاویری از «عبدالله اوجالان» رهبر پ‌ک‌ک در دیوارهای آن تزئین شده است.

این روزنامه با اشاره به رویت برخی اعضای این گروه تروریستی در اردوگاه پناهجویان در یونان نوشت که تصور می‌شود بسیاری دیگر از ساکنان این مکان از اعضای جوان پ‌ک‌ک هستند و از این اردوگاه  برای تبلیغ و آموزش تروریست‌ها استفاده می‌کنند.

یونان مدتهاست که به عنوان مخفیگاه مورد علاقه تروریست‌ها پ‌ک‌ک مبدل شده است. کسانی که از ترکیه فرار می‌کنند به عنوان پناهجو در اردوگاه‌های پناهندگان در لاوریون در نزدیکی آتن پناه گرفته‌اند. با وجود بسته شدن لاوریون در سال ۲۰۱۳ در میان فشارهای ترکیه، یونان همچنان مقصد اصلی تروریست‌های پ‌ک‌ک است.

ترکیه مبارزه خود را با تروریست‌های پ‌ک‌ک و کسانی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، تشدید کرده است.

یونان و ترکیه مدت‌هاست بر سر یک رشته مسائل، از جمله مهاجرانی که به دنبال پناهندگی در اتحادیه اروپا در مرزهای یونان از طریق ترکیه هستند، علیرغم توافق اتحادیه اروپا و ترکیه در سال ۲۰۱۶ برای جلوگیری از جریان‌های مهاجرت، اختلاف دارند.

بر اساس قراردادی که در سال ۲۰۱۶ بین ترکیه و اتحادیه اروپا امضا شد، آنکارا موافقت کرد در ازای دریافت ۶ میلیارد یورو برای حمایت از خدمات مرتبط با پناهجویان و وعده سفر بدون ویزا به اتحادیه اروپا، جریان مهاجران و پناهجویان به اتحادیه اروپا را محدود کند.

یونان اعلام کرده که حصار مرزی شمال شرقی در مرز با ترکیه را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از مرزهای ترکیه گسترش می‌دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین