۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس موقت معارضان سوریه: PKK/PYD به زور جوانان را جذب می کند

رئیس موقت معارضان سوریه: PKK/PYD به زور جوانان را جذب می کند

  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
  • ۱۵۰ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، عبدالرحمن مصطفی رئیس موقت معارضان سوریه با بیان اینکه بازگشت به مناطق تحت اشغال گروه تروریستی PKK/YPG امکان پذیر نیست، گفت: «پ‌ک‌ک/پ.ی‌.د به زور جوانان را جذب می‌کند و مخالفان را بازداشت می‌کند. بنابراین مردم نمی توانند به این مناطق برگردند. باید شرایط مناسب برای بازگشت ایجاد شود.

مصطفی خاطرنشان کرد: زلزله‌های با محوریت قهرمان‌مراش که در ۱۵ بهمن رخ داد، باعث تخریب مناطق شمال غرب سوریه و عمیق‌تر شدن درد و رنج مردم این منطقه شد.

مصطفی با یادآوری تاخیر سازمان ملل در رساندن کمک‌ها به زلزله‌زدگان، گفت: این وضعیت غم‌انگیز است که کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به مناطق زلزله‌زده در شمال غرب کشور در معرض «باج‌خواهی سیاسی» قرار می‌گیرد.

مصطفی گفت:مردم ما که قبل از وقوع زلزله توسط جامعه جهانی رها شده بودند، در جریان زلزله نیز به همین سرنوشت دچار شدند.

دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد که مسئول کمک های بشردوستانه است نیز اظهار داشت که آنها در کمک به زلزله زدگان در شمال غرب سوریه دیر انجام دادند. سازمان ملل باید مسئولیت خود را انجام دهد و از مردم سوریه محافظت و کمک کند.

مصطفی با تاکید بر اینکه امکان بازگشت به مناطق تحت اشغال گروه تروریستی PKK/YPG وجود ندارد، گفت: «پ‌ک‌ک/پی‌ای‌دی به زور جوانان را جذب می‌کند و مخالفان را بازداشت می‌کند. بنابراین مردم نمی توانند به این مناطق برگردند. وی گفت: باید شرایط مناسب برای بازگشت ایجاد شود.

مصطفی با تاکید بر اینکه به دلیل ثبات در مناطق مختلف در مناطقی که از دست تروریسم آزاد شده و به مناطق امن در شمال سوریه تبدیل شده اند، این منطقه می تواند تعداد بیشتری از مردم سوریه را در خود جای دهد، خاطرنشان کرد: برای رفع نیازهای مردم به پروژه های عمرانی و کمک های بیشتری نیاز است.

مصطفی تصریح کرد: پ ک ک/ ی.پ.گ با انجام حملات تروریستی در مناطق پاکسازی شده از تروریسم به برهم زدن آرامش مردم منطقه ادامه می دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین