۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان پایگاه های خبری بوکان برای دریافت مجوز اقدام کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان پایگاه های خبری بوکان برای دریافت مجوز اقدام کنند

  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲۸۹ بازدید
  • ۰
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: پایگاه خبری – تحلیلی این شهرستان باید در سامانه جامع رسانه های کشور ثبت نام کنند و با طی کردن روال قانونی برای اخذ مجوز اقدام کنند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : «رضا عباسی» روز یک شنبه (۱۳ اردیبهشت) در نشست مشترک با مدیران پایگاه‌های خبری – تحلیلی بوکان ضمن اعلام این موضوع تصریح کرد:۱۰ پایگاه خبری- تحلیلی در بوکان مشغول به فعالیت هستند که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این پایگاه های خبری مشمول قانون مطبوعات می شوند و بر اساس این قانون به مانند روزنامه‌ها عملکردپایگاه های خبری – تحلیلی بررسی می شود.
وی افزود: بر همین اساس اگر پایگاه های خبری- تحلیلی از هیئت نظارت بر مطبوعات مجوز دریافت کنند در صورت انجام تخلف، در دادگاه مطبوعات و با حضور هیئت منصفه تخلف آنها بررسی می شود.
عباسی ضمن آنکه از مدیران پایگاه خبری خواست در چهارچوب‌های تعیین شده در قانون مطبوعات فعالیت کنند، اظهار داشت: هم اکنون دو مسئله عمده در رسانه های مجازی بوکان وجود دارد، اولی بخش اظهار نظر کاربران که بسیار دردسرساز و حاشیه ساز بوده است و از آنجا که این بخش به مانند دیگر مطالب برای مدیران پایگاه های خبری مسئولیت وتعهد قانونی ایجاد می کند،این حاشیه ها کم رنگ شده است.
وی افزود: رعایت حق کپی رایت و یا ذکر منبع خبری یکی دیگر از مسائل مطرح در رسانه های مجازی بوکان است که قانوناّ، عرفاّ، اخلاقاً و بر اساس ضوابط حرفه ای کار رسانه ای این امر باید رعایت شود، چرا که رعایت این نوعی سلب مسئولیت برای مدیران پایگاه های خبری نیز به همراه دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: ظهور رسانه های مجازی پدیده ای تازه در کشور است و ما در این عرصه خلاء های قانونی داریم اما استقبال از رسانه های مجازی روز به روز بیشتر می شود.
عباس تصریح کرد: هم اکنون روزانه ۱۰۰۰نسخه روزنامه و نشریه به بوکان وارد می شود که فروش آنها نسبت به سال گذشته کاهش داشته و ۳۰ تاپنجاه درصد آن به فروش می رسد و ظهور رسانه های مجازی یکی از دلایل به وجود آمدن این وضعیت است.
عباسی در پایان سخنان خود در این نشست از برگزاری نمایشگاه شهرستانی پایگاه های خبری- تحلیلی و نشریات بوکان در روز خبرنگار امسال خبرداد و گفت: راه اندازی مجتمع دیجیتال در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان مصوب شده است و منتظر دریافت امکانات مربوط به آن هستیم که مراجعه کنندگان به این مجتمع ضمن دسترسی به اینترنت به انواع نرم‌افزار دسترسی پیدا می کنند و کارگاه های آموزشی نیز برای آنها برپا می شود./

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین