۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کاراسو: اردوغان خود را برای جنگ آماده می‌کند

کاراسو: اردوغان خود را برای جنگ آماده می‌کند

  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳۱۸ بازدید
  • ۰

مصطفی کاراسو, عضو شورای رهبری ک.ج.ک بیان کرد که دولت اردوغان می‌تواند در انتخابات به حلیه‌گری دست زند و افزود:«آنگاه این به معنای جنگ خواهد بود. اگر به اراده خلق احترام نگذارند و به فشار و ستم علیه خلق دست زنند, به معنای جنگ خواهد بود».

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز،کاراسو بیان کرد که اگر حزب ه.د.پ زیر حدنصاب انتخاباتی بماند, آنگاه روند صلح هم خاتمه یافته و عملیات‌ها برای نابودی کردها آغاز خواهد شد. مصطفی کاراسو, عضو شورای رهبری ک.ج.ک با خبرگزاری فرات در مورد این مسایل , مصاحبه‌ای انجام داد.

هم‌اکنون اردوغان می‌گوید «من آنها را به رسمیت نمی‌شناسم». می‌گوید فلان کار و بهمان کار اشتباه است. این یک وضعیت جدی است. در امرالی دیدارهایی انجام می‌شود. قراربود پس از بیانیه دولماباغچه مذاکرات آغاز شود. بنا به آن می‌بایست میز مذاکرات تشکیل می‌شد. زیرا در دولماباغچه دیدار, مشترک بود. اتاق و میزی جداگانه شکل دادند. قرار بود مشاور دولت وهیأت به امرالی بروند. امید مردم به مذاکرات افزایش یافت. بیانیه دولماباغچه هم امیدها را بیشتر ساخت. انتظارات زیاد شد, اما اردوغان پس از مدتی آب سرد بروی آن ریخت. انگار طی دو سه سال گذشته هیچ دیداری انجام نشده است.

این اظهارات که «مسئله‌ای به نام مسئله کرد وجود ندارد» به معنای «وجود مسئله ترور است». زیرا به مدت ۴۰ سال است جنگ ادامه دارد, دهها هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. این امر از چه چیزی نشأت می‌گیرد؟ چرا کردها مقاومت و قیام می‌کنند؟ چرا آنهمه کرد به زندان‌ انداخته شده‌اند و صدها هزار نفر شکنجه و قریب ۴ هزار روستا هم تخلیه شدند. اگر مسئله کرد حل شده, پس چرا تا همین دیروز در امرالی با رهبر اوجالان دیدار می‌کردند. چرا در دولماباغچه بیانیه ۱۰ ماده‌ای اعلام شد. اظهارات اردوغان به این معناست که مطابق میل آنها مسئله کرد حل شده است, اما درواقع این خطرناکترین برخورد است. زیرا ترکیه را وارد مرحله‌ای نوین از جنگ می‌کند.

کاراسو در ادامه سخان خود خاطرنشان ساخت که دولت آ.ک.پ در بیانیه انتخاباتی خود از مسئله کرد بحثی به میان نیاورده و افزود:«این امر موجب بالاگرفتن گفتگوهای ضدونقیض شد. بدنبال آن, یالچین آکدوغان, معاون نخست‌وزیر گفت «ما برای پیشبرد روند حل مصمم هستیم. داوداوغلو هم گفت «وقتی بیانیه برای چاپ ارسال شده, برخی بخش‌های آن از قلم انداخته شده». زمینه تمامی این اظهارات, همان اظهارات انکارگرایانه اردوغان است. بخاطر اینکه اردوغان مسئله کرد را انکار کرده بود, آنها هم به آن در بیانیه اشاره نکردند. اردوغان در چه خیالی است؟ بدون‌شک بدنبال تشدید جنگ است. اگر اظهارات اردوغان در انتخابات تأیید گردند, مسلما ه.د.پ خواهد باخت. اگر آ.ک.پ هم پیروز شود, آنگاه اردوغان خواهد گفت «ببنید, من گفته بودم مسئله‌ای به نام روند صلح و مسئله کرد وجود ندارد». در اینصورت چه روی خواهد داد؟ مسلما روند صلح ازمیان رفته و مخاطبی نخواهد داشت. این هم به معنای جنگ خواهد بود. اظهارات اردوغان جنگ‌طلبانه است.

باید افکار عمومی ترکیه و خلق بدانند که وقتی ه.د.پ نتواند از حدنصاب انتخاباتی گذار کند, آنگاه روند صلح به بن‌بست و پایان خواهد رسید و عملیات‌ها برای نابودی کردهای ترکیه آغاز خواهد شد. حتی دیگر ه.د.پ را هم جدی نخواهند گرفت. خواهند گفت «مردم به ه.د.پ رأی ندادند. سیاست‌های ه.د.پ را رد کردند وسیستم ریاستی ما را قبول کردند. ما اینهمه برضد ه.د.پ سخن گفتیم , مردم هم پذیرفتند». معنای اظهارات اردوغان اینها هست. باید همه نسبت به این مسئله هوشیار باشند و بخوبی بدانند که این انتخابات یا انتخابات اردوغان است یا انتخابات پذیرش حزب ه.د.پ. اگر اظهارات ه.د.پ مورد قبول واقع شود, آنگاه حزب آ.ک.پ شکست خورده و راه بر پیشبرد دموکراسی و صلح در ترکیه گشوده خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین