۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • درگیری های ترکیه و پ.ک.ک نزدیک به ۶۲ میلیون دلار برای منطقه آمدی اقلیم کردستان عراق خسارت وارد نموده است

درگیری های ترکیه و پ.ک.ک نزدیک به ۶۲ میلیون دلار برای منطقه آمدی اقلیم کردستان عراق خسارت وارد نموده است

  • ۱۴ دی ۱۳۹۹
  • ۵۰۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان،طی درگیری های چندین سال اخیر بین ترکیه و گروه تروریستی پ.ک.ک منجر به وارد آمدن خسارت مستقیم ۶۲ میلیون دلاری و از دست دادن درآمد کشاورزی برای ساکنان این منطقه شده است.

تولید عسل امسال ، که در بین مصرف کنندگان در سراسر اقلیم کردستان و عراق محبوب بود ، در درجه اول در میان کشاورزی محلی تأثیر پذیرفت. زنبورداران نگرانند که جنگ در حال انجام به پایان تجارتی که بسیاری از آنها به عنوان منبع مهم تأمین معیشت به آن اعتماد می کنند ، منجر شود.

” محمد لازگین تولید کننده عسل گفت.”من در حمله هواپیمای جنگی ترکیه نزدیک خانه خود در روستای Redinia در Deraluk نزدیک به ۵۳ کندوی زنبور عسل را از دست دادم. این هزینه بیش از ۱۰ هزار دلاری برای من داشت.

“این امر من را مجبور کرد که باقی مانده زنبورهای عسل خود را به مرکز منطقه منتقل کنم که این امر به شدت کیفیت و میزان تولید عسل را کاهش داد و باعث آسیب به تجارت من شد.

هوشیار جاسم ، که پانزده سال است که برای امرار معاش اولیه خود زنبورهای عسل نگهداری می کند ، گفت که از آنجا که او نیز به دلیل حملات هوایی مجبور به کوچ به منطقه شلادزی شده است و هم مقدار و هم کیفیت عسل وی دو سوم کاهش یافته است .

هواپیماهای جنگی ترکیه اغلب به مدت ۲۴ ساعت در بالای روستای ما معلق بودند. بدون هیچ تضمینی برای زندگی ما ، مجبور شدیم دوباره به شهرها نقل مکان کنیم ، کاری که برای تجارت ما بسیار دشوار است. ”

جاسم خاطرنشان کرد که در گذشته حملات هوایی در فاصله ۵۰ متری از خانه اش انجام شده و این امر برای خانواده اش ناامن بوده است.

“قبل از درگیری ، من سالانه بیش از ۳۵۰ کیلوگرم عسل تولید می کردم. اکنون من در همان بازه زمانی بین ۶۰ تا ۸۰ کیلوگرم وزن می گیرم. ”

در حالی که غیرنظامیان ، کشاورزی ، تجارت و محیط محلی همچنان از این درگیری ها رنج می برند ، ساکنان و مقامات دولت اقلیم کردستان بارها از پ ک ک و دولت ترکیه خواسته اند که جنگ خود را در جاهای دیگر انجام دهند.

گذشته از تلفات غیرنظامیان ، از بین رفتن محصولات متعدد و سایر محصولات کشاورزی فقط در آمدی شامل بیش از ۱۵۰۰ کندوی عسل شده که باعث ایجاد بیش از ۷۵۰ میلیون IQD (62 میلیون دلار) در کل دهیاری ها شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *