۶ مرداد ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • درخواست حمایت عشایر عرب عراق در برابر تهدیدات شبه نظامیان طرفدار پ‌ک‌ک در موصل

درخواست حمایت عشایر عرب عراق در برابر تهدیدات شبه نظامیان طرفدار پ‌ک‌ک در موصل

  • ۶ خرداد ۱۴۰۳
  • ۷۲ بازدید
  • ۰

عشایر عرب استان نینوا واقع در شمال عراق از دولت مرکزی خواستند که از آنها در برابر تهدیدات شبه نظامیان وابسته به پ.ک.ک که چندین سال است در شهر سنجار و اطراف آن حضور دارند، محافظت کند.

به گزارش انجمن بی‌تاوان، به نقل از العربی الجدید، عناصر مسلح طرفدار پ ک ک در شهر سنجار سیاست عمل  انجام شده را در این شهر مرزی با سوریه در ۱۱۵ کیلومتری غرب موصل تحمیل می‌کنند و به بهانه‌های مختلف از بازگشت هزاران خانواده عرب به خانه‌هایشان جلوگیری می‌کنند.

شنبه گذشته چندین عشیره عربی در منطقه نزدیک به مرکز شهر سنجار کنفرانسی برگزار کردند که در آن پس از تهدیدات شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی پ.ک.ک علیه آنها، از دولت مرکزی در بغداد خواستند از آنها محافظت کند.

«احمد الطه»، شیخ طایفه الجحیش  در این کنفرانسی که چندین عشیره در غرب موصل در آن شرکت کردند، گفت: «تهدیدات از سوی قانون‌شکنان صادر شد که تهدید کردند اهالی عشایر روستاهای الجری و السیبایا را خواهند کشت؛ این تهدیدات در چارچوب تلاش‌ها برای کوچاندن اجباری و تسلط بر منطقه مطرح می‌شود.»

الطه این تهدیدات را روش‌های قانون شکنان دانست که هدف آن ایجاد رعب و وحشت در اهالی است، عدم پاسخگویی به این تهدیدات به معنای ضعف عشایر عرب نیست، بلکه به این دلیل است که آنها به قانون و اقتدار دستگاه‌های منیتی و قوه قضائیه احترام می‌گذارند، ما از دولت می‌خواهیم که برای محافظت از عشایر مداخله کند.

هفته گذشته پس از تایید قوه قضائیه عراق حکم اعدام یک عنصر ایزدی پس از محکوم شدن به قتل یک خانواده توسط شبه نظامیان «پیشمرگه سنجار» به رهبری «قاسم ششو»، علیه عشایر عرب ساکن اطراف سنجار صادر شد، این خانواده وابسته به عشایر الجحیش در اوایل سال ۲۰۱۵ کشته شدند.

یک مقام نظامی عراقی در استان نینوا به العربی الجدید گفت: لشکر هشتم ارتش که در این منطقه مستقر است اجازه هیچ حمله یا عبور غیرمجاز عناصر مسلح بین مناطق و روستاها را نخواهد داد.

وی گفت: حکم اعدام پس از آن صادر شد که یک زن شکایتی مبنی بر اقدام عنصر وابسته به پ ک ک در قتل شوهر و ۹ نفر از اعضای خانواده‌اش در خانه‌شان ارائه کرد، همچنین در این روستا و روستای مجاور السیبایا هم قتل و ربایش روی داده بود.

این نظامی ارشد عراقی تصریح کرد:  فرد محکوم به اعدام خواهرزاده ششو، سرکرده گروه پیشمرگه سنجار است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین