۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • درخواست از شاخه سوری پ.ک.ک برای متوقف کردن عضوگیری از کودکان و بازگرداندن آن ها

درخواست از شاخه سوری پ.ک.ک برای متوقف کردن عضوگیری از کودکان و بازگرداندن آن ها

  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۱۶۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، شبکه حقوق بشر سوریه در گزارش ویژه ماهانه خود که به نظارت بر وضعیت حقوق بشر در سوریه می پردازد، نتایج برجسته ترین موارد نقض حقوق بشر توسط طرف های درگیر در سوریه در آوریل ۲۰۲۳، با تاکید بر اینکه سوریه برای بازگشت آوارگان امن نیست منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در ماه گذشته بیش از ۱۵۸ مورد دستگیری/ بازداشت خودسرانه شامل ۵ کودک و ۸ زن توسط طرف های درگیر و نیروهای مسلط در سوریه به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، آوریل شاهد سه حمله به تأسیسات حیاتی غیرنظامی بود که دو مورد از آنها به دست نیروهای رژیم سوریه و یکی به دست همه جناح های مخالف مسلح بود. یک مورد از این حملات به یک مرکز آموزشی و یک مورد به یک مرکز پزشکی بوده است.

این گزارش ادامه سقوط تلفات غیرنظامیان بر اثر مین در استان‌ها و مناطق جداگانه در سوریه را که در استان‌های حلب، حماه و دیرالزور متمرکز شده‌اند، رصد می‌کند.تعداد تلفات مین‌ها در ماه آوریل به ۳۲ غیرنظامی از جمله ۳ کودک و ۴ زن رسید. این گزارش ادامه ترور غیرنظامیان توسط افراد مسلحی را که هویت آنها مشخص نشده است، در استان ها و مناطق جداگانه در سوریه ثبت می کند که منجر به کشته شدن ۳۷ غیرنظامی از جمله یک کودک و یک زن از جمله ۱۵ غیرنظامی در استان درعا شده است. این گزارش همچنین کشتار ۶۴ غیرنظامی از جمله یک کودک و ۵ زن را در حین برداشت قارچ ترافل زیر نظر داشت و تعداد قربانیانی را که از ابتدای سال ۲۰۲۳ در هنگام جمع آوری قارچ ترافل کشته شدند به ۱۵۶ غیرنظامی از جمله رساند. ۶ کودک و ۶ زن که یا بر اثر انفجار مین های کار گذاشته شده توسط احزاب غیرمجاز کشته شدند که در گزارش شناسایی شد و یا توسط طرف هایی که گزارش قادر به شناسایی آنها نبود کشته شدند و مسئولیت بین دو طرف است.

این گزارش حاکی از آن است که نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) شاخه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک آزار و اذیت مردم شهرهای منبج و کوبانی (عین العرب) در شمال شرق استان حلب را تشدید کرده اند که شاهد اعتراضات علیه سیاست های خود است. کاهش مقدار نان تولید شده در تنورها، همراه با افزایش قیمت آنها. این گزارش حاکی از آن است که نیروهای رژیم سوریه محاصره منطقه الشهبه در شهر حلب را که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک است و از سال ۲۰۱۸ در محاصره نیروهای رژیم سوریه قرار دارد، تشدید کردند و از ورود آن جلوگیری کردند. ورود سوخت و مواد غذایی به منطقه طی این ماه که باعث کاهش ظرفیت بیمارستان های آنجا شده است، بیم آن می رود که علاوه بر قطعی برق در کمپ های منطقه، به طور کامل کار خود را متوقف کند. این گزارش همچنین ادامه بدتر شدن وضعیت معیشتی و امنیتی در شمال شرق سوریه را زیر نظر داشت، زیرا این منطقه همچنان شاهد افزایش قیمت مواد غذایی، آذوقه و سوخت است.

بر اساس این گزارش، عملیات بمباران بی رویه و نامتناسب که توسط پ.ک.ک انجام می شود، نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه است و کشتارهای بی رویه جنایت جنگی محسوب می شود.

این گزارش همچنین تاکید کرد که کشورهای حامی نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) باید به آن فشار بیاورند تا جلوی تجاوزات خود را در تمام مناطق و شهرهای تحت کنترل خود بگیرد. وی افزود که نیروهای دموکراتیک سوریه باید فوراً جذب کودکان را متوقف کند، افسران دخیل در این امر را مورد بازخواست قرار دهد و متعهد شود که همه کودکانی را که به منظور انجام عملیات استخدام دستگیر شده اند، فورا بازگرداند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین