۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دبیرکل پیشین یکیتی در سوریه خبرداد؛ کردهای سوری هوادار بارزانی مسئول امنیت منطقه حائل امنیتی ترکیه در سوریه خواهند بود

دبیرکل پیشین یکیتی در سوریه خبرداد؛ کردهای سوری هوادار بارزانی مسئول امنیت منطقه حائل امنیتی ترکیه در سوریه خواهند بود

  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
  • ۳۲۲ بازدید
  • ۰
عضو دفتر سیاسی و دبیرکل پیشین حزب اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) در سوریه گفت:نیروهای پیشمرگ کرد هوادار بارزانی، گروههای ترکمانی به اضافه عناصر مسلحی از معارضین سوریه ، مسئولیت امنیتی منطقه حائلی که قرار است ترکیه در مرزهای خود در داخل سوریه ایجاد کند را به عهده خواهند گرفت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری « باس نیوز» فواد علیکو در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: منطقه حائل امنیتی که قرار است ترکیه در داخل خاک سوریه ایجاد کند ، از غرب فرات تا مرزهای جغرافیایی شهر عفرین به طول ۱۰۰ کیلومتر و عمق ۵۰ کیلومتر امتداد می یابد واداره آن به عهده ائتلاف معارضین سوریه و اهالی این منطقه خواهد بود.
علیکو افزود:  مسئولیت امنیتی  این منطقه  نیز به عهده نیروهای پیشمرگ کردستان سوریه (هوادار بارزانی) و گروههای مسلح معارض سوریه(ارتش آزاد) و نیروهای ترکمانی خواهد بود.
وی افزود: پس از گفتگوهای طولانی بین ترکیه و آمریکا  که مدت نزدیک به یک سال به طول انجامید ، طرفین در خصوص ایجاد این منطقه حائل امنیتی به توافق رسیدند و ترکیه برای حصول این تفاهم حادثه انفجار تروریستی از سوی داعش در سوروچ  و همچنین کشته شدن دو نظامی خود را با گلوله عناصر پ.ک.ک در جیلان  بهانه قرار داده بود. ترکیه پس از این دو حادثه نیز   هشدار داده بود که به تنهایی به مناطقی در شمال سوریه حمله خواهدکرد.
فواد علیکو توضیح داد که در منطقه  جغرافیایی که قرار است ترکیه در مرزهای خود در داخل سوریه ایجاد کند تعداد قابل توجهی از کردها زندگی می کنند که شمار آن ها بین ۲۵۰۰۰۰تا۳۰۰۰۰۰ نفر است که بین شهرهای اعزاز ، جرابلس ،الباب، منبج و السفیره توزیع شده اند که با مشکلاتی روبرو هستند و ایجاد منطقه حائل امنیتی و اداره آن از سوی ائتلاف معارضین سوریه  به بازگشت آنان به زندگی عادی خود منجر خواهد شد و دستاوردی بزرگ خواهد بود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *