۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • شورای میهنی کردهای سوریه خواستار توقف تدریس زبان کردی در کردستان سوریه شد

شورای میهنی کردهای سوریه خواستار توقف تدریس زبان کردی در کردستان سوریه شد

  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
  • ۳۶۳ بازدید
  • ۰

شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) خواستار توقف تدریس زبان کردی در کانتون های سه گانه کردستان سوریه شد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از SNN، پس از آنکه شورای میهنی کردهای سوریه خواهان توقف تدریس زبان کردی در مناطق کردنشین سوریه شد، فتح الله حسینی از مسئولان کانتون های سه گانه کردستان سوریه در این زمینه اعلام کرد: این جریان نه شورا است نه میهنی و نه کرد.

فتح اله حسینی در مورد این خواسته شورای میهنی کردهای سوریه گفت: این شورا می خواهد تمامی رخدادهای کردستان سوریه ساکن و ایستا باشد و هیچ تغییری رخ ندهد، درحالی که کردها این حق را دارند که به زبان مادریشان درس بخوانند.

وی افزود:متاسفانه کانتونهای کردستان سوریه هر کاری که بکنند با مخالفت و کارشکنی شورای میهنی کردستان سوریه روبرو می شوند به همین دلیل باید گفت که این جریان و اعضایش نه شورا هستند، نه میهنی و نه کردی و بیانیه ها و خواسته های آنها نیز خواسته های کردهای سوریه نیست.

در مقابل نیز کاوه عزیزی از اعضای شورای میهنی کردهای سوریه در اقلیم کردستان عراق دلیل این خواسته شورا را توضیح داده و می گوید: چند دلیل برای خواسته خود داریم، نخست این که اکنون برای تدریس زبان کردی اساتیدی در کردستان سوریه حضور ندارند و آنچه نیز اکنون در کانتون ها تدریس می شود ارزش چندانی ندارد.

وی تاکید می کند: دلیل دیگر این خواسته این است که چنانچه در کردستان سوریه زبان کردی تدریس شود حکومت سوریه حقوق و مزایای ۵ هزار معلم کردستان سوریه را قطع خواهد کرد چراکه حکومت سوریه این مسئله را نمی پذیرد ولی اگر چنانچه تدریس کماکان به زبان عربی باشد حکومت مشکلی با آن نخواهد داشت.

کاوه عزیزی همچنین مدعی شد که کانتون های سه گانه کردستان سوریه زیر نظر حکومت مرکزی سوریه کار می کنند و در خدمت حکومت هستند و چنانچه تنها برای یک بار در مقابل حکومت سوریه مقابله کنند، دولت اسد هرسه کانتون رااز بین میان بر می دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین