۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • خودگردانی دموکراتیک برای کردها، یک ساختار توخالی است

خودگردانی دموکراتیک برای کردها، یک ساختار توخالی است

  • ۳۰ مهر ۱۳۹۲
  • ۳۶۳ بازدید
  • ۰

بورکای ضمن انتقاد از مشی اوجالان و پ.ک.ک، ساختار خودمختاری دموکراتیک را نامناسب، توخالیو ناکارآمد می داند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی NEFEl کمال بورکای سیاستمدار کُرد ترکیه و رهبر حزب حق و آزادی در استکهلم و در جمع گروهی از فعالان سیاسی و فرهنگی کُرد سخنرانی کرد. وی ضمن انتقاد از سیاست های اوجالان و پ.ک.ک گفت:«اوجالان قبلا اعلام کرده بود که به دنبال استقلال است اما پس از آن که زندانی شد در افکار و سیاست های خود چرخش صد و هشتاد درجه ای انجام داده و حالا به فکر تبلیغ الگو و چهارچوب توخالی و ناکارآمدی به نام خودمختاری دموکراتیک افتاده و چنین چیزی هیچ فایده ای برای کردها ندارد. معضل کردها، دارای اهمیت حیاتی بوده و مساله ای است که با سرنوشت یک ملت ارتباط دارد و اوجالان حق ندارد که در این مسیر با افکار خود به کردها ضربه بزند.»
وی در ادامه درباره ی حزب صلح و دموکراسی نیز انتقادات تندی بیان کرده و گفت:«این حزب دارای یک جسم قوی و تنومند است اما سر بسیار کوچکی دارد و رهبران آن دارای بنیه ی فکری و علمی نیستند و فقط به ضرب و زور توصیه های اوجالان، نام آنان مطرح شده است. این افراد آن قدر از افکار و عواطف کُردی دور افتاده اند که حزب عدالت و توسعه توانسته خلاء موجود را پر کرده و آرای کردها را به سوی خود جلب کند.»
بورکای همچنین درباره ی تحولات شمال سوریه گفت:« حزب اتحاد دموکراتیک به عنوان یک حزب وابسته به پ.ک.ک، نیروهای نظامی خود را در مسیر اتحاد با دولت سوریه به کار گرفته و چنین سیاست خطرناکی می تواند به کردها به شدت ضربه بزند. من مخالف این هستم که پ.ک.ک اراده ی کردهای کشورهای دیگر را نادیده گرفته و با ایجاد احزابی همچون پژاک و حزب اتحاد دموکراتیک، برای آنها تعیین تکلیف کند.»
بورکای دیروز نیز اعلام کرد که با مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان دیدار کرده و در این دیدار بارزانی گفته است که به خاطر خودمحوری پ.ک.ک، اجازه نمی دهد کنگره ی ملی کُرد در اربیل برگزار شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین