۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تا زمانی که اوجالان بخواهد، به مذاکره ادامه می دهیم

تا زمانی که اوجالان بخواهد، به مذاکره ادامه می دهیم

  • ۳۰ مهر ۱۳۹۲
  • ۴۱۱ بازدید
  • ۰

رهبر حزب صلح و دموکراسی ضمن انتقاد از دولت اردوغان بر تداوم مذاکرات صلح تاکید کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز، موضوع جلوگیری از دیدار صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی با عبدالله اوجالان و اعزام ادریس بالوکن به جای دمیرتاش، مورد انتقاد شدید سران پ.ک.ک قرار گرفت و مصطفی کاراسو از سران علوی پ.ک.ک اعلام کرد که باید بالوکن و بولدان در برابر رفتار اردوغان موضع گیری کرده و به دیدار اوجالان نمی رفتند. اما دمیرتاش امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی، نظرات متفاوتی در این خصوص ارائه داد. وی گفت:«اگر دوستان من به خاطر رفتار نامناسب اردوغان به دیدار جناب اوجالان نمی رفتند، چنین چیزی دقیقا به معنی پایان دادن به مذاکرات صلح می بود و شخص نخست وزیر نیز به خوبی از این موضوع آگاه است. لذا من از دوستان خواستم که به دیدار جناب اوجالان بروند تا مشکل خاصی پیش نیاید.»
دمیرتاش در ادامه افزود:« حضور ما در جزیره ی ایمرالی و دیدار با جناب اوجالان، سفر توریستی و تفریحی نیست و نباید دولت احساس کند که دادن اجازه ی ملاقات، یک لطف یا یک امتیاز ویژه است. دولت باید این واقعیت را به یاد داشته باشد که ما اوجالان را به عنوان اصلی ترین و مهم ترین شخص مذاکرات صلح می شناسیم و تا زمانی که او بخواهد، به گفتگو و تلاش برای تداوم مقطع مذاکرات صلح ادامه می دهیم.»
دمیرتاش در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص صحت یا عدم صحت خبر حضور سری ثریا اُندر در رقابت انتخاباتی برای کسب کرسی شهرداری استانبول، اعلام کرد که هنوز در این مورد تصمیم گیری نشده است.
اُندر از اعضای حزب صلح و دموکراسی است که چند بار در جلسات ملاقات با اوجالان حضور داشت اما بعدها به خاظر اتخاذ مواضع ضدحکومتی در رویدادهای گزی پارک استانبول، به دستور اردوغان از ملاقات با اوجالان محروم شد. وی چند روز پیش همراه با ۳ نماینده ی دیگر حزب صلح و دموکراسی از دوستان خود جدا شده و به توصیه ی اوجالان یک حزب چپ گرا تاسیس کرده اند تا آرای ترک های چپ گرا را در انتخابات پیش رو کسب کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *