۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • خبر بد برای پ.ک.ک و پژاک؛سوئد قانون ضد تروریسم را تصویب کرد

خبر بد برای پ.ک.ک و پژاک؛سوئد قانون ضد تروریسم را تصویب کرد

  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۸۳ بازدید
  • ۰

قانونگذاران مجلس سوئد روز چهارشنبه قانونی را تصویب کردند که قوانین ضد تروریسم این کشور را تشدید می کند؛ اقدامی که انتظار می‌رود به متقاعد کردن ترکیه برای تائید درخواست این کشور شمال اروپا برای پیوستن به ناتو کمک کند.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از فاکس نیوز، این تجدید نظر قانونی شامل اعمال حبس تا چهار سال برای افرادی می شود که عضو یک سازمان غیرقانونی باشند؛ به نحوی که هدف آن سازمان ترویج، تقویت یا حمایت از اقدمات غیرقانونی باشد. این مجازات می‌تواند تا هشت سال افزایش یابد.

این قانون به قضات اجازه می‌دهد فردی را که به عنوان رهبر یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود به حبس ابد محکوم کنند که در سوئد به طور کلی به معنای ۲۰ تا ۲۵ سال زندان است.

این لایحه که با ۲۶۸ رای موافق در مقابل ۳۴ رای مخالف و در غیاب ۴۷ نماینده تصویب شد، تامین مالی، جذب نیرو یا تشویق علنی یک سازمان تروریستی و همچنین سفر به خارج از کشور به قصد پیوستن به چنین گروهی را غیرقانونی اعلام کرد.

این اصلاحات قرار است از ۱۱ خرداد اجرایی شود.

ترکیه سوئد را متهم کرده است که گام‌های مشخصی برای سرکوب گروه‌هایی که آنکارا آنها را به عنوان سازمان‌های تروریستی می‌شناسد یا تهدیدهای موجودیتی می‌داند، از جمله گروه‌های کرد، برنداشته است.

به گزارش فاکس نیوز، به تازگی دولت راست میانه سوئد نه تنها در قبال گروه تروریستی پ.ک.ک بلکه در قبال گروه شبه نظامی کرد سوریه موسوم به (YPG) و شاخه سیاسی آن (PYD) موضع سخت تری اتخاذ کرده است. ترکیه (YPG) را بازوی سوری پ‌ک‌ک می‌داند.

توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد گفته است روابط نزدیکی بین پ‌ک‌ک و YPG/PYD وجود دارد و بنابراین سوئد از گروه‌های سوری فاصله می‌گیرد تا به روابط با ترکیه آسیب نرساند.

سوئد و فنلاند به طور مشترک در ماه مه ۲۰۲۲ درخواست عضویت در ناتو را دادند و در حالی که فنلاند در ماه آوریل به سی و یکمین کشور عضو این ائتلاف نظامی غربی تبدیل شد اما مخالفت ترکیه و مجارستان روند عضویت سوئد را متوقف کرد.

ناتو برای پذیرفتن اعضای جدید نیازمند اتفاق آرا است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *