۶ مرداد ۱۴۰۳

خاطرات اعضای جدا شده از پ.ک.ک و پژاک

  • ۸ خرداد ۱۴۰۳
  • ۱۲۹ بازدید
  • ۲

انجمن بی تاوان: یکی از عناصر سابق پ.ک.ک که این سازمان را ترک کرده و اکنون در اروپا زندگی می کند، برخی از اسرار پ.ک.ک و شکنجه هایی که اوجالان در حق زنان کرد انجام داده را فاش می کند و می گوید: این ضعیت در پ.ک.ک همچنان ادامه دارد.

این عضو سابق پ.ک.ک می گوید: قبل از پیوستن به پ‌ک‌ک فکر می‌کردم که پ‌ک‌ک را می‌شناسم، اما وقتی به پ‌ک‌ک پیوستم و در آن حضور داشتم، متوجه شدم که دو پ‌ک‌ک وجود دارد، یکی که درباره آن می‌شنوی و دیگری که در آن زندگی می‌کنی. دو پ.ک.ک خیلی با هم فرق دارند، من به سرعت احساس کردم پ.ک.ک با این سیاست و ایدئولوژی نمی تواند به کردها و کردستان خدمت کند.

وظیفه یک زن در پ.ک.ک خدمت به اوجالان است
او در مورد زنان در سیستم پ.ک.ک می گوید: «هیچ سازمان و شخصی به اندازه اوجالان و پ.ک.ک به زنان کرد ظلم نکرده است و هیچ گروهی به اندازه آنها نام زنان کرد را بدنام نکرده است، به همین دلیل صدها دختر و زن کرد که عضو پ‌ک‌ک هستند، دراولین فرصت فرار می کنند.

هانا گفت: متأسفانه از اسم زنان در پ.ک.ک سوء استفاده می شود، بنابراین تا به امروز کار زنان به نتیجه ای نرسیده است.
هانا درباره ایدئولوژی و کاری که اوجالان و پ.ک.ک بر زنان تحمیل کرده اند می گوید: «اوجالان برای منافع خود نقشه بزرگی روی زنان کرد دارد، برای استفاده از قدرت زنان برای آزادی، آن را علیه مردان به کار برد. این امر آگاهانه در نتیجه در کلاس های آموزشی ارائه شد.

بسیاری از زنان قربانی اوجالان شدند
هانا همچنین توضیح داد که زنان به دلیل قدرت او با اوجالان مرتبط بودند، زیرا تنها اوجالان در پ.ک.ک قوی بود و زنان نیز بر این قدرت تکیه داشتند، اما سیستم اوجالان این بود که تمام قدرت زنان باید برای محافظت از اوجالان استفاده شود و از پ.ک.ک استفاده می شود. اوجالان دوباره از زنان به عنوان سلاحی علیه مردان برای تقویت خود استفاده می کند.
هانا می‌گوید: «به طور خلاصه، زنان زیادی قربانی اوجالان و سیستم پ‌ک‌ک شدند، در پ‌ک‌ک از زنان به‌ عنوان ماده‌ای برای منافع شخصی و سیاسی استفاده می‌شد، برعکس، زنان در پ‌ک‌ک مورد ظلم و ستم بزرگی قرار گرفتند و این همچنان ادامه دارد.” من خیلی چیزها را به چشم خودم دیده ام و اینکه چگونه مسائل بین زن و مرد به نفع مردان مشخص شده است».

بعد از اینکه به من ثابت شد پ.ک.ک اکنون به دشمن خدمت می کند، آنجا را ترک کردم
هانا می گوید: در سال ۲۰۰۱ بعد از اینکه احساس کردم این سازمان در حال خدمت به دشمن کردستان است و چیزی برای کردها و کردستان نمی خواهد، در سال ۲۰۰۱ از پ.ک.ک جدا شدم.

قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه ها

  1. واقعا اگه این کارو بازنان میکنن .خدا لعنتشون کنه.چرا باعث میشن که اینجوری ازشون یادبشه.چه زن ودختری بخاطر آزادی به این گروه رفتن واینجوری ازشون سوه استفاده کردن.واقعا این دنیا به کجا داره کشیده میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین