۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حضور پ.ک.ک گردشگری اقلیم کردستان عراق را تحت تاثیر قرار داده است

حضور پ.ک.ک گردشگری اقلیم کردستان عراق را تحت تاثیر قرار داده است

  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
  • ۲۸۵ بازدید
  • ۰

اداره گردشگری استان دهوک واقع در اقلیم کردستان عراق از کاهش شمار گردشگران در این منطقه به دلیل حضور عناصر پ ک ک و درگیری‌ها و بمباران‌های ارتش ترکیه خبر داد.

به گزارش انجمن بی تاوان، ارتش ترکیه برای تعقیب عناصر پ ک ک عملیات نظامی پی در پی در شمال عراق به خصوص روستاها و مناطق مرزی عراق و مشخصا استان مرزی دهوک انجام می‌دهد که یکی از خونین‌ترین این حملات در منطقه گردشگری زاخو در اواسط ماه ژوئیه گذشته به وقوع پیوست که منجر به کشته و زخمی شدن ۴۰ نفر شد، این امر تاثیر منفی بر گردشگری استان دهوک داشته است.

«خیری علی»، مدیر اداره گردشگری استان دهوک امروز در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: میزان گردشگران در استان دهوک اخیرا بیش از ۸ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است و حضور عناصر پ ک ک و عملیات نظامی ترکیه علیه این گروه و بمباران اخیر گردشگاه زاخو همگی از دلایل کاهش ورود گردشگران به دهوک است.

وی با بیان اینکه ما در تلاش برای جذب گردشگردان هستیم، گفت: به زودی میزبان کنفرانس بین‌المللی گردشگری با حضور ده‌ها شرکت داخلی و خارجی خواهیم بود که هدف از آن، توسعه و جان‌بخشی دوباره به بخش گردشگری است.

از سوی دیگر، «محمد البرواری»، عضو حزب دموکرات کردستان تاکید کرد: اقلیم کردستان بابت حضور عناصر پ ک ک در اقلیم خسارت‌ها و هزینه‌های سنگین امنیتی و اقتصادی را متحمل می‌شود.

البرواری گفت: اقلیم کردستان در تلاش مستمر برای توسعه بخش گردشگری و گذر از بحران‌های اقتصادی است اما تنها تهدید پیش روی این بخش، حضور عناصر پ ک ک است.

وی تاکید کرد: دولت عراق باید این پرونده را حل و فصل کند و به مسئولیت خود در اخراج عناصر پ ک ک از کشور عمل کند.

گردشگری یکی از مهمترین منابع درآمدی اقلیم کردستان است. این منطقه از مهمترین مناطق گردشگری در عراق به شمار می رود و اغلب شهروندان عراقی در مناسبت ها و تعطیلات یا تابستان برای دور شدن از گرمای هوا به شهرهای اقلیم کردستان که دارای جاذبه های طبیعی بسیاری از جمله کوه و آبشار و طبیعت زیباست، می روند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *