۹ فروردین ۱۴۰۳

حاجی احمدی: اصل ولایت فقیه نمی گذارد حکومت ایران سر نگون شود

  • ۶ شهریور ۱۳۹۲
  • ۴۶۶ بازدید
  • ۰

سرکرده گروهک تروریستی پژاک با اشاره به همکاری مردم کرد با سپاه پاسداران در نبرد با پژاک می گوید: بالاخره بخواهیم و نخواهیم مخالفین حکومت در ایران بر سر یک اصل اتفاق نظر دارند که اصل “ولایت فقیه “نمی گذارد حکومت ایران سرنگون شود.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ،عبدالرحمان حاجی احمدی در گفتگو با هفته نامه «سویل» اقلیم کردستان به تشریح آخرین وضعیت گروهک پژاک پس از سرکوب و قلع قمع آنها توسط سپاه پاسداران، و جنگهای داخلی گروهکهای مدافع کرد! پرداخت.

سرکرده پژاک در پاسخ به این سوال که “بعد از گذشت  مدت زمان زیادی از جنگ و نبرد، بین گریلاهای پژاک و سپاه پاسداران، آتش بس اعلام شده است،این آتش بس،چگونه و بر چه مبنا و اساسی بوده است؟” گفت:در حقیقت حمله جمهوری اسلامی به «قندیل»،حمله به ملت کرد، بخصوص در اقلیم کردستان عراق نبود، بلکه بر خلاف صحبتهای مطرح شده از سوی کومله مهتدی،این حمله به گریلاهای پژاک صورت گرفته بود و هدف حمله سپاه ایران،فقط و فقط پژاک بود. در این حملات، جمهوری اسلامی ایران بهترین و رزمنده ترین نیروهای ما را کشت.

حاجی احمدی مدعی شد موفقیت سپاه در نبرد با پژاک مرهون سه عامل بوده است. وی این سه عامل را بدین شرح تحلیل کرد:۱-جمهوری اسلامی، دارای نیروی نظامی است که انواع سلاح های مدرن نظامی خودشان را روی ما امتحان کردند آنها،هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت، خیلی بر ما برتری داشتند.

۲- نیرو ، توانایی و فداکاری نیروهای سپاهی را در نظر نگرفته و دست کم گرفته بودیم.

۳-حساب این را نکرده بودیم که ملت کرد ، در تمام پارچه های کردستان،  به این شیوه، متحدانه و یکصدا، هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی، بر علیه پژاک عمل کرده و پشت سپاه را گرفته و از جمهوری اسلامی حمایت

مردم کرد، پشتیبان سپاه بودند نه پژاک

وی تصریح کرد:زمانی که جنگ شروع شد، در میدان جنگ ما علاوه بر نیروی خودمان دفاع و فداکاری نیروهای سپاه را شناختیم . در کنار این اتحاد و یکپارچگی ملت کرد، در راستای حمایت و پشتیبانی از سپاهیان، هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی را بخوبی حس و درک کردیم. ما فکر می کردیم مردم از ما حمایت می کنند اما چون نکردند،شکست خوردیم.

سرکرده فراری پژاک در ادامه از عملکرد دیگر گروههای کردی در قبال پژاک انتقاد کرد و افزود: در اینجا لازم می دانم، از ملت کرد، بخصوص ملت مان در کردستان عراق و همچنین از پیشمرگان قدیمی و دختر و پسران حافظ میهن و میهن پرور،گلایه کنم که در طول این جنگ حاضر نشدند لباس رزم پوشیده و دوشادوش پژاک بر علیه سپاه پاسداران به جنگ بپردازند که واکنش ملی آنها، وحشت را، در دل نیروهای ما افکندند و باعث شدند تعدادی از

برای حفظ آبرو در جنگ به جریانهای خیرخواه متوسل شدیم

وی در ادامه اشاره ای نیز به صحنه نبرد دو مرحله ای تیرماه و شهریورماه سپاه پاسداران با پژاک کرد. حاجی احمدی تصریح کرد: در خصوص محافظت از خود،نیرویهای گریلای ما، دچار شکستی بزرگ و غیر قابل انتظار شدند.نیروهای ما، برای آنکه بتوانند، جنازه کشته شدگانمان را ،از میدان جنگ نجات دهند و بیشتر آبرو ریزی نشود،به چند جریان خیرخواه، برای میانجی گری پناه بردند ، که تلاش کنند، این جنگ را متوقف سازند.

وی افزود: این جریانها نیز، از ما درخواست کردند که جنگ را متوقف کنیم و تلاش کنیم، تا مشکلمان را از راه گفتگو حل کنیم. ما نیز درخواست آن جریانهای خیرخواه را قبول کردیم، به شرطی که در هیچ جایی ، به هوالان(گریلاها)ی ما حمله نکنند و دیگر به ما حمله نشود.

سرکرده پژاک ادامه داد: اگر به نیروهای ما حمله شود، جنگ دوباره شروع خواهد شد. و اگر جنگ دوباره شروع شود ،دیگر این آنها هستند ، که جنگ را شروع کرده اند. روشن هم است که تا الان، جمهوری اسلامی واقعا به آتش بس وفادار و پایبند بوده اند.

عدم آتش بس مساوی با همکاری اتحادیه میهنی کرد با سپاه

حاجی احمدی در پاسخ به این سوال که”نقش پارتی(حزب دمکرات کردستان عراق) و یکیتی (اتحادیه میهنی کردستان عراق)، در اعلام آتش بس میان پژاک و جمهوری اسلامی چه بود؟” گفت:حزب دمکرات کردستان عراق و  اتحادیه میهنی کردستان عراق، بخصوص کاک مسعود بارزانی عزیز، رئیس اقلیم و مام جلال عزیز، رئیس جمهور عراق،برای توقف جنگ، میانجی گری کردند و نقش عملی و بسزائی، در این آتش بس داشتند. اگر این دو نفر نبودند احتمالا دیگر پژاکی وجود نداشت.

در ادامه این مصاحبه خبرنگار این نشریه این سوال را پرسید که “آیا این آتش بس،به تهدیدات اتحادیه میهنی، بر علیه پژاک ارتباط داشت؟ که اگر جنگ را بر علیه ایران، متوقف نکنید، ما ناچاریم، به عنوان اتحادیه میهنی، با سپاه پاسداران بر علیه پژاک،مشارکت و همکاری کنیم؟” حاجی احمدی در مقام پاسخ گفت:ما هر کاری که به نفع پژاک و هوادارانمان باشد را انجام می دهیم ، بله این آتش بس بیشتر بخاطر تهدید اتحادیه میهنی بود که اگر به جنگ ادامه دهیم آنها نیز قسم خورده بودند با سپاه همکاری کنند تا ما را از بین ببرند آنها ما را تهدید کرده اند اما ما نیز تهدید، را از کسی قبول می کنیم.

سرکرده این گروهک تروریستی درباره فرمول و راه حل پژاک در این مقطع زمانی، برای مسئله کرد ، در کردستان ایران گفت:ایران کشوری فرا ملیتی است، ما برای حل مشکل ملتها و «دمکراتیزه»، کردن ایران،سیستم «کمونیستی» را شایسته ترین سیستم، برای ایران می دانیم.که در آن دین از سیاست جدا شود و اجازه ندهیم که قرآن و احکام اسلامی در مدارس تدریس شود و مغز مردم شستشو داده شود.

بدون حمایت آمریکا پژاک وجود ندارد

وی در پاسخ به سوالی درباره همکاری تجهیزاتی با آمریکا پس از حمله سپاه پاسداران به پژاک که ضرباتی سنگین را بر این گروه تروریستی وارد کرد، اعتراف کرد:ما دوست نداریم و نمی خواهیم که به نیرو، قدرت و توانایی جمهوری اسلامی اعتراف کنیم بلکه تلاش می کنیم تا با تبلیغات در میان مردم حرفها را جور دیگری بیان کنیم،

حاجی احمدی افزود: در رابطه با سوال شما باید عرض کنم که این آمریکا و اسرائیل هستند ، که از پژاک حمایت می کنند و پشت شان هستند،اگر آنها و حمایتهای مادی،معنوی و تسلیحاتی شان نبود،پژاکی هم نبود.

سرکرده پژاک درباره اینکه در ایران مسئله مبارزه مسلحانه «پژاک» و در ترکیه نیز مسئله «پ.ک.ک»، بطور عام سوژه و سرفصل این دیدارها و نشست ها بوده، آیا به نظر شما، ایران و ترکیه، اقلیم کردستان را ناچار به تکرار جنگ با نیروهای کردی می کنند؟ گفت:در سیاست، هیچ چیزی غیر ممکن نیست و ما لازم است برای همه اما و اگرها، آمادگی داشته باشیم.

اصل ولایت فقیه نمی گذارد رژیم سرنگون شود

اختلافات و درگیری های درون گروهی که بعضا به حذف فیزیکی بسیاری از مهره های گروهکهای تروریستی غرب کشور می انجامد، بخش دیگری از محورهای گفتگوی هفته نامه سویل به حاجی احمدی بود. وی در پاسخ به این سوال که “در مدت زمان اخیر، یک شاخه دیگر نیز از کومله دچار انشعاب و جدایی شد . آیا آن شاخه جدا شده کومله، با شما ارتباطی برقرار کرده یا نه؟ و آیا اگر بوده از شما خواسته اند تا در کنار خودتان و در کوههای قندیل،به آنها جا و مکان بدهید؟” گفت:تا الان چند درخواست، این چنینی از ما و از جانب شاخه های بریده کومله شده است. اگر به این شیوه ،این انشعاب ها ادامه پیدا کند، مبارزه سیاسی و مسلحانه این حزب و جریانهای کردستان ایران، دچار خسارت بزرگی می شوند و نمی توانند آن زیربنای سیاسی، که سالهاست از آن سخن می گویند، را تشکیل دهند و دیگر مردم با این همه انشعاب های مکرر در کومله و حزب دمکرات اعتمادی به آنها ندارند. کومله مهتدی خصوصا وقتی نمی تواند بحرانهای داخلی خودش را مدیریت و حل و فصل کند،چگونه ادعای حکومت در کردستان ایران را می کند؟! یا دمکرات هر دو شاخه اش به خون یکدیگر تشنه هستند پس چگونه دم از فدرالیزم و خودمختاری در کردستان می زنند؟

وی به عملکرد مهتدی و گروهک کومله که  چندی است  کشت و کشتار درون گروهی اش در صدر اخبار رسانه ای درباره گروهکهای تروریستی قرار دارد کرد و افزود: عبدالله مهتدی به خون کشته های کومله و کرد خیانت کرده. او با جنبش سبز مرده ایران همکاری دارد و حامی آنهاست. بالاخره بخواهیم و نخواهیم مخالفین حکومت در ایران بر سر یک اصل اتفاق نظر دارند که اصل “ولایت فقیه “نمی گذارد حکومت ایران سرنگون شود.

حاجی احمدی تصریح کرد: مهتدی کورکورانه در دام اطلاعاتی ایران افتاده و چندین بار با اطلاعات ایران در سلیمانیه نشست و گفتگو داشته است مگر می شود به این مردک اعتماد کرد؟ یا حزب دمکرات چند نوبت با سرکنسول ایران در اربیل(هولیر)ملاقات داشته و از ایران خواسته تا اجاز دهد به عنوان یک حزب به ایران برگردند و بدون سلاح دفتر داشته باشند!

حکومت تفرقه در گروهکهای تروریستی

حاجی احمدی درباره تشکیل جبهه مبارزه نیروهای کردستان ایران نیز گفت: امروز هر جریانی، یا هر کسی، در مورد چیزی بنام جبهه، برای احزاب کردستان ایران حرفی بزند ، این حرف،دروغ گفتن به خودش و برای فریب مردم است. خصوصا مهتدی که این بحث را آغاز کرد دارد هم به خودش دروغ می گوید هم به ملت کرد

وی افزود: ۱۷ سال قبل ، سه یا چهار حزب، از ترس جمهوری اسلامی و رانده شدن از سوی مردم کردستان ایران، به اقیلم کردستان فرار کردند. حتی آن زمان هم نتوانستند ،اتحادی را با هم بوجود بیاوورند.اکنون با گذشت ۱۸ سال از پناهنده شدن در اقلیم کردستان که شمار این احزاب اپوزیسیون به  پانزده تا شانزده، حزب رسیده  که هیچ کدامشان، هیچ کدامشان را قبول نمی کنند و خیلی از آنها نیز، حتی با یکدیگر، حرف هم نمی زنند، پس چگونه می توانند، با هم جبهه تشکیل دهند؟آنهایی که از جبهه حرف می زنند، نه با خودشان رو راست هستند و نه با اطراف و دور و برشان.

گروهکهای کردی یکدیگر را قبول ندارند

حاجی احمدی در پاسخ به این سوال که “پژاک بعنوان اولین حزب سیاسی، فراخوان تشکیل زیربنای سیاسی نیروهای کردستان ایران را صادر کرد، دلیل اینکه جریانهای دیگر حاضر نیستند با شما در این پلافترم سیاسی،شرکت کنند، چیست؟اذعان داشت:ما تا الان، چندین بار، بطور مستقیم و غیر مستقیم، از تمام احزاب کردستان ایران، درخواست کرده ایم، که بیایند با یکدیگر دور هم بنشینیم. اما انشعاب ها و جنگهای داخلی احزابی همچون کومله و دمکرات در  کردستان ایران از یک طرف  و از طرف دیگر نیز بحرانهای داخلی خودمان  نمی گذارد تا با هم بنشینیم و با هم نشست و مذاکره کنیم.

وی اعتراف کرد: ما احزاب کردی نه حاضریم یکدیگر را به رسمیت بشناسیم و نه حاضریم با هم در یک صف باشیم ما دشمن را از یاد برده ایم و همش بر علیه یکدیگر می تازیم فقط هم برای کسب قدرت و پول در آوردن.

حاجی احمدی افزود:مشکلات و اختلافات احزاب کردستان ایران، در پله اول،این عدم اتحاد است. ما یکدیگر را قبول نداریم و  تا یکدیگر را قبول نداشته باشیم و قبول نکنیم، نمی توانیم از اتحاد و جبهه، و یا حکومت داری در کردستان ایران حرف بزنیم. ذهی خیال باطل.

وی تصریح کرد:چه از لحاظ جبهه سیاسی و چه جبهه نظامی ما به جایی نمی رسیم چون همش داریم با هم جنگ می کنیم.

سرکرده پژاک افزود:آن سه ، چهار حزب کردستان ایران، که به اقلیم کردستان رفته اند،بجای اینکه اتحادی را شکل دهند و جبهه ای درست کنند، تکه تکه شدند و به چهارده تا پانزده، حزب تبدیل شدند.روشن است که آنها، برای خودشان تکه تکه نشدند ،بلکه رژیم با نفوذ در بدنه رهبری این احزاب،آنها را تکه تکه اشان کرده و باعث این همه تفرقه و دشمنی احزاب با یکدیگر شده.اما اینکه چرا تا الان،این احزاب به آن فراخوان ما پاسخ نداده اند، باید این سوال از آنها پرسیده شود.

گفتنی است پژاک یک گروه شبه نظامی چپ‌گرا در کردستان ایران است که مدعی است «برای احقاق حقوق ملت کرد در ایران مبارزه می‌کند». فعالیت این گروه بیشتر در مرز بین ایران، عراق و ترکیه و منطقه قلعه رش در استان آذربایجان غربی و منطقه اورامانات از توابع استان کرمانشاه و ایوان از توابع ایلام و مریوان و منطقه چهل چشمه از توابع استان کردستان و بخش شرقی کوهستان قندیل در کردستان عراق است. این گروهک در ۴ آوریل ۲۰۰۳ روز تولد عبدالله اوجلان رهبر گروه پ.ک.ک تاسیس شد. این گروهک که مرزهای غرب و شمال غربی کشور را جولانگاه فعالیتهای تروریستی خود تبدیل کرده بود، با مقابله دو مرحله ای سپاه در تیر و شهریور ماه سال جاری از مرزهای جمهوری اسلامی ایران به طور کل خارج شد. روز گذشته نیز این گروهک طی نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا ضمن انتقاد از سیاست‌های آن کشور در منطقه خاورمیانه خواهان تجدیدنظر واشنگتن در قبال این حزب شد که بر ضد منافع جمهوری اسلامی ایران فعالیت شبه نظامی انجام می‌دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *