۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جنگ ویژه گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک علیه فرهنگ کردی

  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰
  • ۳۵۰ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، گروهک تروریستی پ.ک.ک/پژاک جنگی ویژه علیه فرهنگ کردی به راه انداخته است که در بعد این جنگ ویژه ،زنان و دختران کردستانی را مورد هدف قرار داده است. هر چند که در تبلیغات رسانه ای خود ادعا می کند برای ازادی زنان مبارزه می کند اما در حقیقت از این شعارها برای شکار زنان و دختران به صفوف خود بهره می گیرد.

پ.ک.ک و پژاک در فضای مجازی با انتشار عکس و فیلم های ویژه در صدد است که فضایی درست کند که گویا در  پ ک ک زنان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

همانگونه که همه می دانند زن در جامعه کردی مظهر شرافت و مهر ورزی است و جایگاه ویژه دارد و در فرهنگ کردی در طول تاریخ زنان نقش مهمی ایفا کرده اند.

بخصوص با لباس کردی خود به یک سمبل تبدیل گشته اند و در محیط خانواده در همبستگی خانواده پایدار نقش مهمی داشته اند.

اما گروهک پ ک ک با تبعیت از تفکرات لیبرالیسم در صدد است که نقشی جداگانه به زنان کرد بدهد و از انها در فضای مجازی استفاده ابزاری می کند و معیارهای اخلاقی جامعه کردی را نابود می کند و با عکس و فیلمهای مختلط از زنان و پسران به بهانه گویا که در جنگ هست منتشر می کند. حال اینکه در جاهایی مدعی می شود که زنان در پ ک ک دارای سیستم مستقل هستند. اگر زنان مستقل هستند علت انتشار این عکس و فیلمهای نامتعارف چیست؟

با مسلط شدن پ ک ک و گروههای وابسته به ان در شمال سوریه بیشتر والدین ابراز نگرانی می کنند که پ ک ک برای ماها محیط شخصی نگذاشته است و در تمام امورات خانواده ها دخالت می کنند و طوری شده که والدین نمی توانند فرزندانشان را نقد کنند ودر صورت نقد و برخورد با اعمال اشتباه فرزندان عضوهای گروهک دخالت می کنند و والدین نمی توانند بر خانواده شان کنترل داشته باشند و به همین علت فرزندان به کارهایی خارج از عرف و عادت کردی روی می اورند مانند دختران با پسران غریبه دوست می شوند و شبها به خانه نمی ایند و لباس شان را تغییر می دهند و تقلید اروپائیان می کنند و محل کارشان را به والدین نمی گویند سیگار میکشند و رفتارشان به طور کلی تغییر می کنند و نسبت به عرف و عادات کردی بیگانه می شوند و حتی می گویند که فرهنگ کردی مایه عقب مانندگی می شود به بزرگانشان احترام نمی گذارند و بیشتر فرزندان در فضای مجازی غرق شده اند.

عده ای از خانوادهها می گویند که امار ازدواج در بین پسران و دختران نسبت به گذشته خیلی کاهش پیدا کرده است و فرزندان تن به ازدواج نمی دهند واز یک طرف هم پ ک ک فرزندان و بخصوص دختران را تحت نام “دوره های اموزشی “انها را ماهها می برند و زمانی که برمی گردند رفتار انها کلا عوض می شوند و دیگر به پدر و مادرشان گوش نمی دهند و ازدواج را نوعی بردگی میبینند و حال اینکه انها قبا از امدن پ ک ک این طوری نبودند و خیلی چیزها را عادی می بینند

در شمال سوریه محیط خانواده در حال متلاشی شدن است و والدین خانواده ها نگران سرنوشت فرزندانشان هستند و عدهای تصمیم گرفته اند که مهاجرت کنند

پ ک ک با عادی کردن اوضاع در صدد گسترش فکر لیبرالیسم تحت نام ازادی در جامعه کردستان است و فرهنگ کردی را نابود می کند اگر امروزه پ ک ک وگروههای ان از ازادی زنان در شمال سورریه استقبل می کنند بخاطر جنگ کردن انها نیست بله اروپائیان همیشه بدنبال متلاشی کردن عرف و فرهنگ ملتها در خاورمیانه بوده اند بلکه با تهاجم فرهنگی همیشه از جنبه ازادی زنان جامعه ها را مورد هدف قرار می دهند و گرنه این سالهاست که انها زنان کرد ها را می شناختند و هیچ اهمیتی هم نمی داند اما  امروزه در شمال سوریه، رویکرد اروپائیان کمک نیست بلکه تهاجمی ویژه با سرکشی  پ ک ک  تحت نام آزادی زنان برای قلع و قمع فرهنگ کردی اغاز کرده اند و زنان و دختران را به بیراهه وانها را از  ارزشهای اجتماعی بدور نگه می دارند و نسبت به تاریخ و هویت شان بیگانه می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *