۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • جزئیات نشست اضطراری گروه تروریستی پ.ک.ک در قامیشلوی سوریه

جزئیات نشست اضطراری گروه تروریستی پ.ک.ک در قامیشلوی سوریه

  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
  • ۳۱۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : مرکز مطالعات جسور فاش کرد که گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) در ۱۵ ژوئیه نشستی اضطراری در شهر قامشلو در شمال شرق سوریه برگزار کرد تا راه‌های مقابله با عملیات نظامی احتمالی ترکیه در منطقه را بررسی کند. این مرکز در تحلیلی که در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد، توضیح داد که این گروه با بسیج مردم محلی برای مقابله، شروع به بهره‌برداری از تهدیدات ترکیه برای دستیابی به اهداف سودمند در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) کرد.
این جلسه به ریاست رهبر سازمان «بادران قامشلو» و با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از اعضای آن و روسای ستادهای آن مستقر در تمامی مناطق شبه نظامی «دفتر دموکراتیک سوریه» برگزار شد و جلسه با راه اندازی کمپین با هدف بسیج مردم محلی برای مقابله با حمله احتمالی خاتمه یافت.به گفته این مرکز، این کمپین بر استخدام و آموزش نظامی در استفاده از سلاح توسط غیرنظامیان متمرکز بود و این فعالیت ها با همکاری و هماهنگی شوراهای محلی و نهادهای وابسته به اداره خودمختار انجام شد. عناصر این سازمان غیرنظامیان را در اقدامات نظامی غیر جنگی، مانند حفر تونل و ساخت تپه‌های خاکی در ورودی شهرها و شهرک‌ها و اطراف مقرهای نظامی در تعدادی از مناطق، به‌ویژه قامشلی، آموده و الدرباسیه، درگیر کردند.

این سازمان همچنین عناصر خود را بسیج کرد و تعدادی از کارمندان دولت را مجبور کرد در اعتراض به عدم تحرک نیروهای روسی برای جلوگیری از حمله، دو موضع در مقابل پایگاه های نظامی روسیه در شهرهای عین العرب و عین عیسی برگزار کنند.

در این گزارش اشاره شده است که سازمان به اصطلاح جوانان انقلابی همچنان به انجام وظایفی ادامه می‌دهد که نیروهای SDF و اداره خودمختار نمی‌توانند مستقیماً به نفع پ‌ک‌ک اجرا کنند، به‌ویژه که این فعالیت‌ها نقض حقوق انسانی و قانونی تلقی می‌شود که توسط تمام قوانین بین‌المللی تضمین شده است که SDF قبلا امضا کرده بود.

تجزیه و تحلیل مرکز تحقیقاتی به این نتیجه رسید که پ‌ک‌ک در تلاش است تا از تهدید ترکیه برای انجام عملیات نظامی علیه خود برای ایجاد و گسترش پایگاه مردمی خود در مناطق تحت کنترل نیروهای SDF استفاده کند.
این بهره برداری از طریق جذب نیرو، رویدادها و فعالیت های ایدئولوژیک توسط عناصر سازمان «جوانان انقلابی» وابسته به آن و تأمین منابع مالی وانسانی آن بدون تکیه صرف به فعالیت «شبه نظامیان قسد و اداره خود مختار» صورت می گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین