۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • تیتر جالب روزنامه آیدنلیک ترکیه : اتحاد عمل داعش و پ.ک.ک در ایران

تیتر جالب روزنامه آیدنلیک ترکیه : اتحاد عمل داعش و پ.ک.ک در ایران

  • ۲۷ آبان ۱۴۰۱
  • ۳۲۴ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از آیندنلیک، پ‌ک‌ک/پژاک و داعش تحت حمایت آمریکا در راس اقدامات در ایران هستند. دو سازمانی که خشونت را افزایش دادند در استان های مختلف دست به اقدامات خونین زدند.
جمیل بایک، رئیس مشترک گروه تروریستی پ.ک.ک در مصاحبه ای که در ۱۶ نوامبر با نشریه PKK انجام داد، اقدامات در ایران را ارزیابی کرد. بایک با بیان اینکه شعار اصلی «زن، زندگی، آزادی» که در این تظاهرات استفاده شد توسط عبدالله اوجالان، رهبر پ.ک.ک مطرح شد، گفت: «جین زندگی آزادی (زن، زندگی، آزادی) بر کل جامعه تأثیر می گذارد و وحدت را توسعه می دهد. آنهایی که در مقابل حکومت اسلامی در ایران ایستادند می گویند ما تا امروز نتوانستیم متحد شویم، تضادهای بین ما به ما اجازه اتحاد نداد، اما مبارزه زنان، آن شعار ما را متحد کرد. می گفتند این وحدت تا الان حاصل نشده است.»

سیامند معینی، رئیس مشترک گروه تروریستی پژاک نیز در بیانیه خود به رسانه های این سازمان تروریستی، اقدامات خشونت آمیز در ایران را «انقلاب» توصیف کرد. «این یک انقلاب به رهبری زنان است که اثر خود را در تاریخ در حال وقوع خواهد گذاشت و نظام ایران را متزلزل کرده است. این انقلابی است که نه تنها در ایران بلکه در کل خاورمیانه در را به روی تغییر باز خواهد کرد. معینی گفت: «همه مردم کرد باید دست به دست هم بدهند. این انقلاب به رهبری مردم کرد باید پایان نظام دولت-ملت در ایران را به همراه داشته باشد و منجر به استقرار یک نظام دموکراتیک برای کردها و سایر خلق ها شود.معینی گفت ترکیه و ایران علیه آنها همکاری کردند اما مدعی شد که این دو کشور موفق نخواهند شد.

اگرچه اعتراضاتی که پس از مرگ مهسا امینی در ایران آغاز شد تا حد زیادی متوقف شده است، اما برخی روزها تظاهرات کنندگان با خشونت بالا دست به تظاهرات می زنند. شامگاه چهارشنبه فراخوان های شدیدی به ویژه در شبکه های اجتماعی از مردم برای حضور در خیابان ها علیه اغتشاشات صورت گرفت. با این حال، این تماس ها مورد توجه قرار نگرفت. تظاهرکنندگان که در گروه های ۴۰ تا ۵۰ نفری تظاهرات کردند، پلیس، غیرنظامیان و اموال عمومی را هدف قرار دادند. سازمان های تروریستی مانند PKK/PJAK، Komele و İKDP که جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفته است در شمال عراق تسلیح و آموزش می دهند، اقدامی را در شهرهای استان کردستان انجام دادند. هدف این اقدامات پلیس، غیرنظامیان و اموال عمومی بود. تظاهرکنندگان با سنگ، چوب و قمه و همچنین سلاح گرم به پلیس حمله کردند. تظاهرکنندگان همچنین موانع ایجاد کرده و جاده ها را به آتش کشیدند. این فعالان که شعارهایی به نفع سازمان های تروریستی سر می دادند، در ابتدای آتشی که روشن کردند، با ساختن علامت پیروزی به رقصیدن پرداختند. پرچم ایران همانند اقدامات قبلی توسط معترضان به آتش کشیده شد.

داعش که حدود ۱۰ روز پیش به مقبره شاه چراغ شیراز حمله تروریستی کرد، این بار در شهر ایذه در استان خوزستان ظهور کرد. اعضای داعش که با دو دستگاه موتورسیکلت به منطقه عملیاتی آمده بودند، با سلاح های لوله بلند به سوی پلیس و شهروندان شلیک کردند. پس از این حادثه که در آن ۷ نفر جان خود را از دست دادند، یک روز در استان خوزستان و ۳ روز عزای عمومی در ایذه اعلام شد. در عملیاتی که پس از این حادثه آغاز شد، سه نفر دستگیر شدند. همزمان یک مدرسه در این شهر توسط اغتشاش گرام به آتش کشیده شد. در نتیجه تخلیه سریع مدرسه و خوابگاه، در این حادثه کسی کشته و زخمی نشده است. این در حالی است که داعش در روزهای اول تظاهرات یک پلیس را با بریدن گلوی او کشته بود.

در گزارشی که قبلاً منتشر شد، وزارت اطلاعات ایران توضیح داد که ایالات متحده چگونه برای این اقدامات آماده شد، چگونه به تظاهرکنندگان کمک کرد و چه برنامه‌ای در آینده دارد. در قسمت پایانی گزارش، اطلاعاتی وجود داشت که هدف جدید آمریکا ایجاد ناآرامی در بین مردم با ایجاد اعتصابات در کشور بوده است. سه شنبه و چهارشنبه اغتشاش گران در راستای این هدف وارد عمل شدند. این فعالان از بازاریان به ویژه کسبه تهران خواستند مغازه های خود را باز نکنند و دست به اعتصاب بزنند. هنگامی که اغتشاش گران به همین دلیل اعلامیه توزیع کردند، نتوانستند به تماس های آنها پاسخ دهند، ابتدا مغازه دارانی را که کرکره خود را نبسته بودند مورد ضرب و شتم قرار دادند و سپس مغازه های آنها را به آتش کشیدند. نیروهای امنیتی اعلام کردند که ۱۱ نفر از افرادی که این اقدام را در سراسر کشور انجام داده بودند، دستگیر شدند. فعالیت های تجاری کسبه ای که در فراخوان اعتصاب شرکت نکردند نیز در لنزها منعکس شد.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه جدیدی از اقدامات در کشور خبر داد. سلامی با بیان اینکه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، اسرائیل و عربستان وارد جنگ علیه ایران شدند، گفت: همه شیاطین دنیا علیه ایران جمع شده اند. دشمن فکر می کند با روی صحنه بردن چند فریب خورده می تواند این انقلاب شکوهمند را به خطر بیندازد. آمریکا دوست دارد جوانان ما را در خیابان بکشند. آمریکا دوست دارد مردم ما را محو کنند. آمریکا می خواهد ملت ما را تجزیه کند، می خواهد ایران را تجزیه کند. اما ملت ما ایستاده است.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین