۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • توضیحات معاون سفیر ایران درباره غرق شدن شناور ایرانی توفان، علت غرق شدن شناور ایرانی در آبهای عراق اعلام شد

توضیحات معاون سفیر ایران درباره غرق شدن شناور ایرانی توفان، علت غرق شدن شناور ایرانی در آبهای عراق اعلام شد

  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
  • ۳۵۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، سید «موسی علیزاده طباطبایی» در گفت و گو باخبرنگار ایرنا در بغداد افزود که شناور تجاری «بهبهبان» اواخر وقت پنجشنبه به علت وقوع توفان و شرایط نامناسب جوی در آب های «خور عبدالله» در محدوده استان بصره دچار حادثه و غرق شد.

وی یادآور شد که این کشتی که حامل محموله سرامیک بود هفت خدمه (شش ایرانی و یک هندی) داشت که یکی از آنها در این حادثه جان خود را از دست داده است.

کاردار سفارت ایران در بغداد افزود: خدمه هندی و یکی از خدمه های ایرانی نیز مفقود شده اند و چهار خدمه دیگر شناور سالم هستند.

طباطبایی اظهار کرد: به محض وقوع و اطلاع از حادثه، سفارت ایران در بغداد و کنسولگری بصره اقدام ها و پیگیری های لازم را انجام دادند.

وی ادامه داد: کار انتقال چهار خدمه زنده شناور بهبهان به کشور با هماهنگی و همکاری بخش کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره در حال انجام است و تا ساعات آینده به کشور منتقل خواهند شد.

معاون سفیر ایران در عراق گفت نیروی دریایی عراق و مسوولان استان بصره همکاری و هم افزایی بسیار خوبی را برای کمک و نجات جان این چهار خدمه کشتی انجام دادند.

طباطبایی اسامی چهار خدمه نجات یافته کشتی را «عبدالشهید حمیداوی، عبدالزهرا حاکمی، علی عامری و محمد عثمانی» اعلام کرد.

وی گفت که در این حادثه «موسی مزرعاوی» مفقود و «جمال مطرقی» از خدمه های کشتی نیز فوت شده است.

منابع رسانه ای عراق بامداد جمعه از غرق شدن یک شناور تجاری ایرانی در آب های سرزمینی عراق و در ورودی کانال خور عبدالله در بصره خبر دادند.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری ملی عراق (نینا) گفت که این شناور تجاری در حالی در آب‌های سرزمینی‌ عراق غرق شده است که منتظر ورود به بندر ام‌القصر عراق بوده است.

این منبع افزود: از ۸ سرنشین شناور حادثه دیده ۵ تن از آب بیرون کشیده شده‌اند و جستجو برای یافتن دیگر سرنشینان آن ادامه دارد.

وی گفت برخی خبرها حاکی است که ۲ نفر از سرنشینان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

منبع عراقی افزود: این کشتی حامل ۸۵۰ تن سرامیک بوده و قرار بود وارد ام‌القصر شود و مشخص نیست که چرا غرق شده است.

“کاظم فنجان الحمامی” نماینده استان بصره در مجلس عراق نیز در این باره به تارنمای خبری “شفق نیوز” گفت که این شناور “بهبهان” نام دارد و کشتی‌های عراقی برای نجات سرنشینان آن به سرعت وارد عمل شدند.

خور عبدالله یا خور بصره در انتهای شمال غربی خلیج فارس قرار دارد که از غرب به بوبیان کویت، از شرق به اروند رود ایران و از شمال به فاو و ام‌القصر عراق متصل می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین